Nike komt met een nieuwe campagne Never Done Playing, bestaande uit vier commercials, waarvan die met Virgil van Dijk en zijn twee echte dochters het uithangbord vormen.
Terwijl Van Dijk bezig is in de tuin met uiteraard tulpen dagen zijn dochters hem uit om te voetballen; ze geven hem een gruwelijke panna.
Ook in de drie andere films staat plezier in het dagelijks leven centraal: maak van je huis een thuisdisco, doe een sprintwedstrijdje met je vriendinnen naar de ijscokar en speel een potje tennis met de schone was – kan makkelijk.
Nike wil ermee benadrukken dat je ook van het ‘saaie’, alledaagse leven een spel kunt maken. Nogmaals, blijf spelen!
Innerlijke kind
Na enkele schooljaren met lockdowns zijn ouders de dagelijkse taken behoorlijk beu en zien ze het gezinsleven thuis vooral als een grote, eindeloze to-do-list. Uit onderzoek van Nike blijkt dat sport die impasse kan doorbreken. Zolang je je innerlijke kind (weer) toelaat, kun je zelfs van de meest alledaagse situaties een spel maken – zoals de films laten zien.
Vakantiegevoel
Nike koos voor creative-consultancy Soursop, omdat het de millennial-ouders die social media veel gebruiken in deze back-to-school periode wil bereiken en Soursop gespecialiseerd is in jongere doelgroepen. Daarnaast heeft de campagne eigen insteek: in plaats van te focussen op school, moedigt deze campagne de doelgroep aan het blije vakantiegevoel vooral vast te houden.
Never Done Playing is de derde campagne die Soursop voor Nike heeft gemaakt, na eerder werk met de Britse tennisster Emma Raducanu aan het begin van de zomer en een campagne over de wijk Neukölln in Berlijn vorig jaar.
De campagne is gelanceerd op alle platformen van Nike Emea, in alle grote Nike winkels, en via Nike’s social-mediakanalen en nike.com.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!