Buitenreclame hoeft niet plat en praktisch te zijn. Het kan interactief en leuk zijn, zoals de stunt van bureau Publicis voor Heineken 0.0 in Brazilië. Het multinationale reclame- en communicatieadviesbureau creëerde een slim 3D en interactief reclamebord langs een weg in Rio de Janeiro dat ook dienst doet als bar, compleet met barpersoneel.
Raampje omlaag
De pop-up buitenbar, die volgens AdWeek drie dagen open was, nodigde chauffeurs uit om een gratis Heineken 0.0 te proeven, het alcoholvrije pils van het biermerk. De hoogte van het reclamebord was zo gepositioneerd dat bestuurders, die overigens wel 18 jaar en ouder moesten zijn, hun autoruiten alleen maar omlaag hoefden te doen om een biertje te pakken - zo kon de 1,5 meterregel worden nageleefd.
Met de billboard-bar wilde Heineken de boodschap dat iedereen op elk moment van de dag alcoholvrij bier kan drinken, kracht bij zetten. Vanessa Brandão, directeur van de premiummerken van de Heineken Group in Brazilië: 'De Outdoor Bar maakt deel uit van het communicatieplan voor Heineken 0.0 en laat letterlijk een van de mogelijke consumptiemomenten zien.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!