Deutsche Telekom reageert op copycat-commercial: ‘Wij kenden de KPN-reclame met kat niet’

De kat Louis van KPN kreeg een Duitse evenknie. Volgens Deutsche Telekom berust dit op toeval.

Peter, de 'Duitse Louis'

Deutsche Telekom zegt dat zowel het creatief bureau Adam&Eve Berlin,  de regie en de productie de commercials met kat Louis van KPN niet kenden.

Deze week meldde Adformatie dat er grote overeenkomsten tussen de campagnes van de Nederlandse telecomaanbieder en zijn Duitse concurrent bestaan.

De Duitse commercials met de kat Peter hebben hetzelfde concept en zo nu en dan ook precies dezelfde elementen als de Nederlandse evenknie. Zie de vrienden van Peter door het kattenluikje binnen komen lopen.

Een woordvoerder van Deutsche Telekom laat desgevraagd weten dat dit op toeval berust. ‘Het vermenselijken van dieren is een wijdverbreid stijlmiddel en wordt vaak gebruikt in reclame’. Vooral katteninhoud is, zoals bekend, koning.’

Bovendien verschilt de enscenering in beide spots aanzienlijk, stelt de woordvoerder. ‘Terwijl bij KPN een menselijke kat gebruik maakt van home-entertainment aanbiedingen, wordt bij ons de kat pas menselijker door het mobiele telefooncontract.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie