De Volkskrant is een merkcampagne gestart onder de noemer ‘Open je wereld’. De krant spreekt mensen aan om met een open blik naar de wereld te kijken, zich niet af te keren van ongemakkelijk nieuws en presenteert zich tegelijkertijd als gids die lezers nieuwe inzichten en plaatsen laat zien.
‘De Volkskrant wil in de eerste plaats open en eerlijk zijn’, zegt Pieter Klok, hoofdredacteur de Volkskrant, in het persbericht over de campagne. ‘Open van geest, open naar de wereld, open voor alle feiten en alle perspectieven, maar ook open over haar journalistieke werkwijze.’
Volgens Klok gelooft de Volkskrant dat eerlijke kwaliteitsjournalistiek onmisbaar is voor een constructief maatschappelijk debat, een gezonde democratie, een sterke, verbonden samenleving en een boeiend persoonlijk leven. ‘Deze overtuiging is sturend geweest voor ons manifest en de daaruit volgende campagne: ‘Open je wereld’.’
De campagne is inhouse gemaakt, zonder tussenkomst van een reclamebureau, en loopt van 27 mei tot en met 16 juni 2024. Hij is te zien en te horen op tv, radio, in podcast-pre-rolls, filmhuizen, print en online.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!