BridgeFund: 'Daar zit je dan, met je ton op de bank'
De nieuwe campagne van fintechbedrijf BridgeFund richt zich op beleggers. Het betreft het vervolg op de campagne over zakelijk lenen (bekroond met een Effie), die tevens is ontwikkeld creatief bureau Ceci n'est pas un bureau.
In de nieuwe campagne worden Nederlanders die een ton of meer te beleggen hebben opgeroepen om dat geld vooral níet op de bank te laten staan. 'Want wees eens eerlijk, waar beleg je liever in: lokale ondernemers of in buitenlandse techbedrijven die hier nauwelijks belasting betalen? Met die ton kun je zoveel betere dingen doen', aldus BridgeFund. De campagne genaamd 'Daar zit je dan, met je ton op de bank' kan door de sterke art en copy op veel waardering van vakgenoten op LinkedIn rekenen.
AI-beeld
De beelden, drie in totaal, zijn met behulp van artificial intelligence geschoten, zegt Jeroen van Zwam, medeoprichter en creative director van Ceci n'est pas un bureau, desgevraagd. 'Geen fotograaf, geen stylisten, niets van dat alles. Voor 95 procent hebben we gebruikgemaakt van Midjourney. Er is nog wel flink wat werk in gaan zitten, want AI begrijpt natuurlijk niets van ideeën. Gelukkig was ik er zelf bij', aldus Van Zwam.
De printcampagne is te zien in het FD, NRC, Parool en Quote en wordt daarnaast uitgerold via de radio en online kanalen.
Credits:
Opdrachtgever: Chris Onsman & Marjolijn Hoffmans, BridgeFund
Bureau: Ceci n’est pas un bureau
Art Direction: Jeroen van Zwam
Copy: Sikko Gerkema
Strategie: Gertjan Hafkamp
Project Management: Gonneke van Zutphen
Media: Constance Olde Meule, De Mediaboerderij
Nationale Vacaturebank heeft 'bovengemiddeld regionale' focus
Met de outdoorcampagne 'Je nieuwe baan is altijd dichtbij' wil Nationale Vacaturebank duidelijk maken dat je niet per sé ver hoeft te reizen om een baan te vinden die bij je past. De landelijke campagne van de vacaturesite heeft hiermee een 'bovengemiddeld regionale focus'.
Via in totaal 82 verschillende campagne-uitingen communiceert Nationale Vacaturebank met verschillende doelgroepen in hun eigen dialect of wordt er ingespeeld op de regio of plaats waar deze mensen wonen. Zo hangen er uitingen in Friesland met de boodschap dat er banen zijn waarbij 'jo yn jo memmetaal prate kinne' en wordt men in Brabant gewezen op het feit dat je voor een leuke baan 'beneden de rivieren' gewoon kunt lunchen 'bij ons mam'.
De campagne is ontwikkeld door Happiness Amsterdam. Joey Boeters (creative partner): 'Hoewel Nederland een klein land is, is elke regio compleet anders. Het was voor ons een mooie uitdaging om op te zoek te gaan naar slimme lokale vondsten om de mensen daar te wijzen op hoeveel banen er eigenlijk in hun woonplaats zijn.'
De campagne wordt breed uitgerold via outdoor: met 69 masten langs grote snelwegen, via bushokjes en FSU's langs regionale wegen. Ook wordt het netwerk van DPG Media ingezet.
Credits:
Adverteerder:
Nationale Vacaturebank
Suzanne van Malsen, hoofd marketing
Kimberley van Zuijlen, campagnemarketeer
Concept en creatie:
Happiness Amsterdam
Nik Sluijs, creative partner
Joey Boeters, creative partner
Daan de Raaf, strategic partner
Iris Minnema, business partner
Dries Lauwers, head of design
Vincent Sapthu, design
Nienke Kersten, design
Marie-Charlotte Baert, motion
Uitwerking:
Bureau Pünktlich (part of P3 group)
Eén tegen eenzaamheid: kleine stap maakt groot verschil
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport komt met het vervolg op de langer lopende campagne 'Eén tegen eenzaamheid'. De nieuwe commercial, wederom ontwikkeld door Open Now, is tot stand gekomen in samenwerking met gedragswetenschappers en onderzoekers van het ministerie. Er wordt voortgebouwd op het inzicht 'het kleine gebaar staat centraal'.
Er zijn ditmaal twee scenario's vanuit twee perspectieven gemaakt, zegt Lukas van de Ven van Open Now. 'Eén vanuit de omstander en één vanuit de eenzame persoon. De kleine stap vanuit de omstander maar ook van de eenzame persoon zelf kan een groot verschil maken om eenzame gevoelens te verminderen.'
Credits:
Bureau: Concept & strategie Open Now (onderdeel van DOT, het samenwerkingsverband van D&B, Open Now en TBWA\)
Productiemaatschappij: Hazazah (regie: Jacobine van Hellemond)
Music: Chris & Jeff Music
Sound: Public Audio
Postproductie: De Grot
Media: Initiative
Music: Cris & Jef Music
PR: HVDM
Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: Dennis Cohen/ DPC: Pien Breukink
Amstel introduceert Very Important Bob
Biermerk Amstel introduceert tijdens de Vrienden van Amstel Live, dat op dit moment loopt, de Very Important Bob (VIB), een verbastering van de welbekende BOB-campagne.
Amstel: 'Voor hem of haar wordt de avond extra feestelijk dankzij een eigen privé-parkeerplaats voor de deur van Rotterdam Ahoy, de hele avond gratis alcoholvrije consumpties, leuke gadgets en merchandise.' Doel van de campagne, waarbij ook Veilig Verkeer Nederland is betrokken, is om ongelukken in het verkeer tegen te gaan.
Via social media gaat Amstel op zoek naar een geschikte VIB. Vrienden die hun BOB willen nomineren als Very Important Bob kunnen terecht op amstel.nl./vriendenvamamstel/vib. Iedere showavond (veertien in totaal) worden er vijf VIB's geselecteerd.
De campagne is bedacht en ontwikkeld door videobureau Freddy (onderdeel van Alfred) en wordt naast online kanalen via outdoorschermen rond Rotterdam Ahoy uitgerold.