Het nieuwe seizoen van de populaire Netflix-serie Stranger Things komt eraan. Voor Coca Cola een mooie gelegenheid voor een ludieke marketingactie. Het merk herlanceert New Coke, het drankje dat in de jaren 80 totaal geflopt is.
Fans kijken er al een tijdje naar uit: op 4 juli staat het derde seizoen van Stranger Things op Netflix. Op verzoek van de makers brengt Coca Cola het drankje New Coke weer op de markt. Het drankje werd in 1985 gepromoot als betere versie van de bekende Coca-Cola, maar dat bleek een grote marketingblunder.
Coca-Cola wilde met New Coke de concurrentie van Pepsi bijbenen, die marketing deed met sterren als Micheal Jackson. Maar het drankje werd allesbehalve goed ontvangen. De klachtenbrieven stroomden binnen en na tachtig dagen werd het uit de markt gehaald.
Speciaal voor de serie Stranger Things herlanceert Coca Cola het beruchte drankje. New Coke is te zien in de afleveringen van Stranger Things. Ook komt het merk met een beperkte oplage van 50 duizend stuks, te verkrijgen in Amerika. De actie is een slimme marketingtruc van de fabrikant. Netflix heeft een gigantisch bereik (150 miljoen abonnees wereldwijd) en het is een ludieke manier om het geflopte drankje opnieuw in de spotlights te zetten. Wie weet liggen de New Cokes binnenkort weer in de supermarkt.
Ik zou deze statistiek nog even een keer dubbel checken ;-)