De nieuw gelanceerde Europese online-campagne van het Workwear-merk Carhartt presenteert een video waarin de helden ‘eindelijk’ worden toegezongen. De campagne is ontwikkeld door het creatieve bureau FJ uit Amsterdam.
Inspiratie
Carhartt, dat sinds 1889 duurzame werkkleding produceert, geeft aan voor deze werkkledingcampagne geïnspireerd te zijn door deze dagelijkse ‘harde werkers’.
Volgens het werkkledingmerk is de huidige samenleving opgebouwd door de mensen die om half zes ‘s ochtends opstaan, onvermoeibaar hun handen blijven vuil maken en door weer en wind al het werk doen dat nooit wordt opgemerkt: ‘Dit wordt teveel als vanzelfsprekend beschouwd. Wij vinden dat zij meer erkenning mogen krijgen, want zij zijn de onbezongen helden.’
Geen modellen
Fabian Fraikin, co-founder van FJ, vertelt dat ze met deze campagne de Carhartt consument willen aanspreken: ‘We hebben dan ook niet gewerkt met acteurs, maar met echte hardwerkende mensen uit Europa; van hoefsmid tot scheepsbouwer.’
De Workwear-campagne wordt naast Nederland uitgerold in Frankrijk, Duitsland en Engeland.
Bekijk de 'echte helden' hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!