‘Dat beetje extra flair toevoegen aan het dagelijks leven van klanten’, die ambitie zet modeketen C&A op Europees niveau centraal in zijn nieuwe campagne ‘Make It An Occasion’. In de campagne brengt C&A meerdere collecties samen onder dat één overkoepelend thema. Dat is volgens de keten voor het eerst. ‘Het doel is om de merkherkenning bij de consument te vergroten.’ De sfeer van de nieuwe commercial doet denken aan de sfeer van de commercial ‘You do You & #WeDoTheFashion’, die september vorig jaar naar buiten werd gebracht. De Nederlandse vertaling van ‘Make It An Occasion’ luidt ‘Maak er iets bijzonders van’:
Sleur
De boodschap die C&A met de commercial zegt te willen uitdrukken, is dat het dagelijks leven (‘van C&A klanten’), zelfs onder druk van de de routine en de dagelijkse sleur die een gezin met zich mee kan brengen een speciale gelegenheid kan worden. C&A: ‘Een avondje thuis kan zomaar uitgroeien tot een bijzondere tête-à-tête.’ De bijbehorende doelstelling is om iedereen te inspireren: ‘To look, feel and do good.’
Key-looks
De tvc is slechts het begin van een volledige geïntegreerde campagne, die loopt tot eind 2023. Daarin worden, zo legt C&A uit, een 20-tal key looks onder de aandacht gebracht die dé look van het seizoen weergeven. Daarbij hamert de moderetailer op diversiteit en inclusie die ‘een integraal onderdeel van C&A’ zouden zijn. Deze waarden vormen wat C&A betreft ‘de basis van alles wat het bedrijf doet’. C&A: ‘De modellen die gekozen zijn om de verschillende collecties te presenteren, staan representatief voor de onze klanten. We inspireren iedereen, van de jongsten tot de oudsten, in alle verschillende maten en vormen, om zich op “zijn/haar/hun” best te voelen.’
De campagne omvat verschillende televisiecommercials, printadvertenties, OOH-reclame en digitale content. ‘De outerwear collectie trapt het verhaal af, gevolgd door de knitwear collectie alvorens over te gaan naar de feestelijke looks voor het kerstseizoen.’
Bureau
De campagne werd dus ontwikkeld door Mother London in samenwerking met het interne creatieve team van C&A. Dat terwijl C&A vorig jaar mei nog op Europees niveau in zee ging met DDB. Dat leidde in september tot de hierboven al genoemde campagne ‘You do You & #WeDoTheFashion’ (zie commercial onderaan dit bericht). De samenwerking met DDB is vorig jaar stopgezet. Een woordvoerder van C&A zegt dat het sinds dit jaar samenwerkt met Mother London. C&A: 'Vanwege het nieuwe seizoensritme van onze campagnes stappen we over op een nieuwe vorm van samenwerking met de creatieve bureaus, zonder een lead agency.'
Bredere moderniseringsstrategie
‘Maak er iets bijzonders van’ past in de bredere strategie van C&A om een moderne Europese omnichannel moderetailer te worden. Deze moderniseringsstrategie staat bekend als het ‘One C&A Growth Plan’. Niet verrassend, waarbij de klanten centraal staan bij alles wat het bedrijf doet. Om hen te bieden wat ze willen en waar ze het willen, voert C&A een moderniseringsstrategie uit. Uitbreiding van de online activiteiten is daarbij het belangrijkste speerpunt, maar – en dat is verrassend - C&A zegt in de komende drie jaar ook 100 nieuwe winkelopeningen in Europa op de planning te hebben staan. Daarnaast rolt de keten een loyalty-programma uit in acht landen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!