De fastfoodketen introduceert in Brazilië een opvallende augmented reality-app: eentje waarmee gebruikers billboards van McDonald’s en KFC in vlammen kunnen laten opgaan. De applicatie is gemaakt door bureau David São Paulo.
Burger King maakt al sinds jaar en dag reclames met vuur. Zo maakte het merk eerder al een spotje om medewerkers aan te trekken, onder de noemer ‘Burger King is the hottest place to work’. Ook introduceert de keten zijn nieuwe producten altijd met een vlammenspektakel.
In de fik
De campagne heeft als doel om de Burger King Express te promoten. Dit is een service waarmee gebruikers via de app hun maaltijd kunnen bestellen en in de winkel kunnen ophalen, om zo lange wachtrijen te voorkomen. Als gebruikers voor een billboard van McDonald’s staan, dan kunnen ze de camera van hun telefoon erop richten en vervolgens vliegt de uiting in de fik. Als beloning krijgen zij een tegoedbon voor een gratis Whopper.
Dit is niet de eerste digitale actie van Burger King. Vorig jaar konden gebruikers via Instagram Stories hun burger customizen. En afgelopen december bood Burger King via de app Whoppers voor 1 cent, zodra de gebruiker dichtbij een McDonald’s kwam.
Als het lukt, dan tracteer ik bij wijze van uitzondering de maker op een Whopper.