Meer dan dertig bedrijven steunen een initiatief van Publicis Groupe om medewerkers met kanker te steunen. Het 'Working with Cancer'-initiatief stimuleert organisaties om een bedrijfscultuur te bouwen die medewerkers met kanker steunt tijdens de ziekte en als zij weer willen en kunnen werken. Publicis Groupe-ceo Arthur Sadoun - zelf hersteld van kanker - is de aanjager van het initiatief.
Toezeggingen
Publicis Groupe presenteerde het Working with Cancer-initiatief tijdens het World Economic Forum in Davos, Zwitserland. Bedrijven als Google, Meta (Facebook), Unilever, Microsoft, Disney en L'Oréal hebben zich gecommitteerd aan het initiatief. Ook Omnicom, een grote concurrent van Publicis Groupe, heeft de toezegging gedaan. Sadoun waardeert die keuze, zegt hij in gesprek met marketingwebsite The Drum. Hij roept alle bedrijven ter wereld, groot en klein, op om ook mee te doen.
Eerste campagne
Met het initiatief willen de organisaties duidelijk maken dat zij oog hebben voor medewerkers met kanker. En dat zij zich niet beter voor hoeven te doen dan dat zij zich voelen. Volgens kankerinstituten zijn veel werknemers bang om bij hun collega's en directie aan te geven kanker te hebben.
De eerste advertentie van Publicis Groupe voor Working with Cancer toont medewerkers op kantoor en op straat die hun kankerdiagnose proberen te verbloemen. Bijgaande teksten confronteren de kijker met de harde waarheid; de kankerpatiënten voelen zich hartstikke slecht en hebben behoefte aan hulp.
Publicis Groupe zegt dat de campagne een mediawaarde van meer dan honderd miljoen dollar vertegenwoordigt, gedoneerd door partners. Zo doneert Meta een miljard impressies.
Inspiratie
De eerste videoreclame is geïnspireerd door de duizenden steunbetuigingen die Publicis-topman Sadoun zelf ontving toen hij publiekelijk bekendmaakte kanker te hebben. De ceo moest daarom een tijdje rustiger aandoen. Eenmaal behandeld en beter verklaard zei Sadoun dat hij veel waarde hechtte aan de warme woorden van (on)bekenden. Publicis Groupe zelf garandeert medewerkers met kanker minimaal een jaar werkzekerheid, begeleiding als ze terugkeren op het werk en peers om ervaringen mee te delen.
Publicis Groupe en partners gaan de campagne breder onder de aandacht brengen op Wereld Kankerdag (4 februari).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!