TBWA\Neboko is gekozen tot Bureau van het Jaar 2020 bij de uitreiking van de San Accenten, donderdagmiddag vanuit Studio 21 in Hilversum. In het online event, gepresenteerd door Frits Sissing, sleepte Auping de titel Adverteerder van het Jaar binnen en ging Zeeman naar huis met een Consistent Award.
Bureau Roorda wist de hand te leggen op vijf San Accenten, drie voor de campagne ‘Alleen samen krijgen we corona eronder’ (Nationaal Kernteam Crisiscommunicatie) en twee voor Dranquilo (VWS).
Green Food Lab won de San New Kids on the Block Accent 2020, en de San Next Merkenbouwer Accent ging naar Els Versluis, Abbot Kinney’s (Wessanen)
Corona domineert
De uitreiking werd voor het tweede achtereenvolgende jaar gedomineerd door corona. De 124 genomineerden hadden plaats genomen op de virtuele publiekstribune. De winnaars krijgen de komende dagen de awards persoonlijk overhandigd.
Het ministerie van VWS won in totaal 4 Accenten, twee voor de Dranquilo-campagne (bureau Roorda) en twee voor ‘Een klein gebaar kan het verschil maken’, dat werd gemaakt in samenwerking met Open Now, de coalitie van D&B, Open Now en TBWA.
Schooiers en beren
Ook het Nationaal Kernteam Crisiscommunicatie, dat bij de Rijksoverheid werd samengesteld voor de coronacrisis, won drie Accenten, voor de campagne ‘Alleen samen krijgen we corona onder controle’. Deze werd samen met bureau Roorda gemaakt.
Twee Accenten waren er voor vier campagnes, te weten: Zeeman met de campagne Lucht, voor De Nieuwjaarsduik in Blik van Unox, de Week van de Schooiers van Hulphond Nederland en voor De (KiKa) Berentribune van de stichting Kinderen kankervrijs, farmaceut MSD en SC Heerenveen.
Kijk hier voor de winnaars van de 42 San Accenten 2020 in 12 categorieën.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!