Datingapp Inner Circle wil met de campagne #HeyisnietOk een einde maken aan weinig originele en cheesy openingszinnen en heeft daarvoor zangeres Merol en rapper Willie Wartaal ingeschakeld. De twee moeten singles inspireren om tijdens 'coronaise' interessanter voor de dag te komen, want iemand opduiken in de kroeg is er voorlopig nog niet bij. Dan maar online dus en Merol weet er wel raad mee: 'Als ik een mondkapje mocht zijn, dan het liefst de jouwe.'
Openingszin naar nieuw niveau
Vanaf deze week worden met verschillende korte video's op social media alle openingszinnen bekendgemaakt. Een selectie is nu al te zien op een posters in de grote steden waaronder Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, zo laat Inner Circle weten. CMO Sanneke Boesveldt denkt dat Merol en Willie de openingszin naar een nieuw niveau tillen, die "past bij de huidige tijdsgeest". 'Omdat er meer dan ooit online wordt gedate, worden singles geprikkeld om hun beste virtuele beentje voor te zetten en moeite te doen bij het leggen van contact. Dit sluit dan ook aan op onze tagline ‘Meet your match’ waarbij we singles op Inner Circle uitdagen daten serieus te nemen om zo eerder jouw match - en dus niet zomaar een match - te ontmoeten. Dit begint bij moeite steken in je openingszin.'
Hey
De samenwerking met Merol en Willie Wartaal is onderdeel van de campagne: #HeyisNietOK die de komende weken loopt in Nederland, Brazilië en Groot-Brittannië. Een verwijzing naar het nietszeggende eerste woordje ‘Hey’ dat veel singles (met name mannen) gebruiken op datingapps. Uit onderzoek bleek dat berichten met een gebrek aan creativiteit en moeite, zoals ‘Hey’, slechts in 20 procent van de gevallen een reactie oplevert.
Vorige maand lanceerde de app een feature waarbij het woord ‘hey’ in chats met autocorrect getransformeerd werd tot een volle openingszin, ter inspiratie voor de gebruiker.
Lees ook: Money Matters: David Vermeulen, oprichter en ceo The Inner Circle
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!