Alliander, voor veel huishoudens en bedrijven via dochterbedrijf Liander de netbeheerder en zo een belangrijke schakel in de Nederlandse energietransitie, zoekt duizenden extra medewerkers om die transitie aan te kunnen. Om al die extra mensen te vinden, lanceert het bedrijf een crossmediale (eerste) werkgeverscampagne die minimaal 2,5 jaar gaat lopen.
Crossmediale campagne
De campagne die op 23 september is gestart (bureau: Kaliber) hanteert de ludieke boodschap 'de energietransitie is onmogelijk, zonder jou' en gebruikt een paginagrote krantenadvertentie, een radiocampagne, (digital) out-of-home-uitingen langs ov-locaties en snelwegen, advertenties op sociale media en posters op campussen van technische universiteiten. De strategie en inkoop voor diverse media valt onder de verantwoordelijkheid van mediabureau Stroom en Mr.Work. Kaliber ontwikkelde eerder al de werken-bij-Alliander-website.
Alliander was nog weinig bekend
In de werkgeverscampagne zien we uitingen als '9 miljoen auto's aan de laadpaal is onmogelijk zonder jou' en 'de industrie CO2-neutraal maken is onmogelijk zonder jou', volgens Alliander bedoeld om 'potentiële kandidaten te triggeren om het netwerkbedrijf te overwegen als werkgever.'
Alliander heeft nu ruim achtduizend medewerkers, maar dat bestand moet fors groeien om de energietransitie vorm te geven. Volgend jaar verwacht het bedrijf meer dan 2100 nieuwe collega's aan te nemen. Voor latere jaren spreekt Alliander geen verwachtingen uit.
Heleen Cocu, directeur HR: 'Om de energietransitie voor elkaar te krijgen hebben we veel mensen nodig. Technici, maar ook vele anderen, zoals data-analisten en omgevingsmanagers. Als werkgever was Alliander nog weinig bekend, vooral onder de niet-technici, maar ook bij starters en bij vrouwen. Daar liggen kansen. Vandaar deze nieuwe werkgeverscampagne. Bij ons ben je onderdeel van de oplossing. Dat mag iedereen weten.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!