Livekindly Collective kiest voor Deux Agency als één van de bureaus in Nederland die onderdeel vormen van een team aan bureaus waarmee de multinational gaat werken. Livekindly Collective noemt zichzelf een collectief van plantaardige merken. Het bedrijf wil dat plantaardig eten een volwaardig onderdeel van het eetpatroon wordt.
Livekindly werd opgericht door oud-unilever topman Kees Kruythoff. Het zet zich actief in om de productie van plantaardige producten op te schalen en het aanbod van hoogwaardige alternatieven voor dierlijke producten in supermarkten wereldwijd uit te breiden. The Fry Family Food Co, Likemeat en Oumph werden inmiddels aan het portfolio toegevoegd. LikeMeat is in Nederland onder meer te koop bij de Jumbo.
Ali V wordt een de gezichten van het bedrijf. Deux Agency ontwikkelde samen met de artiest en ondernemer een alter ego: van Ali B naar Ali V. De komende twee jaar zullen er een groot aantal activaties met Ali V plaatsvinden. Ali V wil mensen inspireren en stimuleren vlees voor een plantaardig alternatief te vervangen. Dat doet hij zelf ook regelmatig.
Ali V diner
Op 21 januari – midden in de maand die enkele jaren geleden is omgedoopt tot Veganuary - wordt de campagne afgetrapt met het Ali V diner. Dit is een interactief online diner over de huidige stand van zaken. Ali zal online met 100 Nederlandse gezinnen, elk in eigen keuken, een plantaardige maaltijd koken en dineren.
Anke Meulendijks van Deux Agency: 'We hebben de afgelopen tijd met veel energie aan het concept gewerkt en kijken uit naar de activaties die gaan komen. Met dit overkoepelende thema viel voor ons alles direct op z’n plek. Iemand als Ali is intrinsiek gemotiveerd en enorm betrokken bij de doelstelling van Livekindly Collective.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!