In samenwerking met Ali B wil LikeMeat, een voedingsmerk dat plantaardige alternatieven ontwikkelt voor vlees, Nederland inspireren om plant-based eten te proberen. Hiervoor brengt de rapper een remake uit van zijn hit, Die leipe Mocro Flavour, waarin hij de vega Marrokaans gekruide kipstukjes van LikeMeat toezingt die hij samen met het merk ontwikkelt zou hebben. Ali B brengt het campagnenummer ten gehore onder de aangepaste naam: Ali V, waarbij de V staat voor vega.
De campagne is ontwikkeld door Deux Agency.
Plant-based kip met die Mocro Flavour
Volgens LikeMeat, dat onderdeel is van het Livekindly Collective, is de rapper fan van plantaardig voedsel en streeft hij er sinds begin dit jaar na om meer mensen ertoe aan te zetten het te proberen. Met de samenwerking en de nieuwe Mocro Flavour-variant kipstukjes wil het voedingsmerk mensen laten ontdekken hoe lekker de plantaardige en de Marokkaanse keuken is.
Voordelen plantaardig eten
De lyrics, die zinnen bevat als ‘Dansende kippen, die de dans ontglippen’ en ‘Lammen in de wei, met ze allen zo blij. Want die lam denkt yes, ze vervangen ook mij’, moeten de voordelen van plantaardig eten en het nieuwe nieuwe product duiden. De clip is geschoten in dezelfde stijl als het origineel, ‘maar natuurlijk in een vega jasje’.
Videoclip Leipe Mocro Flavour
LikeMeat x Ali V
De samenwerking tussen Ali V en het van oorsprong Duitse merk werd afgelopen januari afgetrapt met het online ‘Ali V Diner’. Hierin ging de rapper met 100 Nederlandse gezinnen virtueel aan tafel voor een plantaardige maaltijd, terwijl gesproken werd over de beweegredenen om plantaardig voedsel te eten.
Albert Heijn en Picnic
Die Leipe Mocro Flavour is te vinden assortiment van Albert Heijn en te bestellen bij online supermarkt Picnic. De kipstukjes zijn volgens LikeMeat gemaakt met biologische soja en een traditionele Marokkaanse kruidenmix.
Lees ook: Ali B sluit samenwerking met vegan-collectief Livekindly en wordt 'Ali V'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!