Aldi's nieuwe campagne zet Nederlandse telers in het zonnetje

Aardappelen, groente en fruit van Aldi komen vaak uit Nederland. Niet alle consumenten weten dat, signaleert Aldi. Tijd voor een campagne.

Een still uit de tv-commercial
Afbeelding: Aldi

Waar komen de aardappelen, groente en fruit (AGF) van Aldi vandaan? Vaak uit Nederland, zegt Aldi. Waar de super aan toevoegt dat niet alle consumenten dat weten. Een nieuwe omnichannelcampagne moet het bewustzijn vergroten. 

Vanaf maandag 3 oktober houdt Aldi voor de tweede keer een campagne die Nederlandse telers in het zonnetje zet. Een aardappelteler uit Dronten en een familiebedrijf uit Biddinghuizen dat de aardappelen verpakt spelen de hoofdrol in de nieuwe tv-commercial. 

Aldi wil met de boodschap dat veel AGF uit Nederland komt aangeven dat de etenswaren vers en van hoge kwaliteit zijn. De super beweert overigens niet dat ál zijn AGF uit Nederland komt - een deel wordt geïmporteerd uit andere landen.

Nederlandse organisaties uitgelicht

De twee bedrijven verschijnen samen met andere telers en leveranciers de komende weken in de folder, op de website en op soicialmediakanalen van de supermarkt. 

De tv-commercial is hieronder te bekijken.

Aldi plant activatie

Naast een tv-commercial plant Aldi ook 'een ludieke activatie' op social media. Om precies te zijn Instagram, Facebook en TikTok. De activatie, waar nog niets over bekendgemaakt is, vindt plaats in de campagneperiode. 

Bureaus

Indie Amsterdam, Blauw Gras, De Reclamefabriek, Abovo en Wayne Parker Kent zijn betrokken bij de campagne. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie