Met de overwegend goed ontvangen kerstcommercial van nog geen maand oud, lanceert Aldi alweer een nieuwe tv-commercial. Ditmaal geen 'kersttradities' in de hoofdrol, maar een lieflijk ouder echtpaar dat al vijftig jaar gelukkig samen is.
Niet geheel toevallig bestaat Aldi in 2023 óók vijftig jaar en dat moet gevierd worden in de commercial, waarin het 'Net zo'-construct overeind blijft. De commercial is wederom ontwikkeld door bureau Indie Amsterdam.
Nog steeds verliefd
Het echtpaar luistert naar de namen Marina en Dirk en zijn geen acteurs, maar een echt koppel en nog steeds verliefd, benadrukt Lode Schaeffer, creative director van Indie. 'Met hun kleine gewoontes, waaronder het dagelijkse bezoek aan de Aldi. Ze gunnen elkaar 'het beste van het beste' en bij Aldi is dat al vijftig jaar goedkoper.'
In tegenstelling tot veel andere supers (Albert Heijn, Jumbo, Lidl) voert Aldi veelal verschillende characters op in zijn tv-commercial, nu ook met het oudere echtpaar. Waarom eigenlijk? Schaeffer: 'Aldi er is voor alle soorten mensen en daarom zie je verschillende mensen in onze commercials. De muziek en het Net zo-verhaal vormen de rode draad.'
De tv-commercial is sinds dinsdag in de Nederlandse reclameblokken te zien. Ook wordt 'ie online uitgerold.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!