In aanloop naar het EK-leek er een flinke concurrentiestrijd te zijn ontbrand is om het hart van de Oranjefans, zeker na de brief van de KNVB stuurde aan Jumbo. De voetbalbond wilde de commerciele belangen beschermen van zijn officiele sponsors en sommeerde Jumbo zijn commercial aan te passen of in te trekken.
Jumbo bedankte hier keurig voor en kreeg veel bijval op social media. Hoeveel druk oefende Albert Heijn uit op de KNVB? Wie lekte de brief naar de Telegraaf? Wat zich achter de schermen heeft afspeeld is niet duidelijk, wel dat Albert Heijn de strijdbijl lijkt te willen begraven en vanaf nu alle aandacht op het voetbal zelf wil vestigen.
Alles voor oranje
In de social inhaker die een dag voor de eerste wedstrijd van Nederlands Elftal via Facebook en Instagram werd verspreid, trekt de vriend van Ilse gewoon álle premiums aan. De slippers van Lidl, het Heineken-shirt, de juichcape van Jumbo en het broekje van Bavaria. Uiteraard is hij ook volgeplakt met de Hollandicon-tattoos van Albert Heijn zelf. 'Samen staan we achter onze jongens. Alles voor oranje.' De video is gemaakt door Boomerang Agency.
In de social posts zijn Jumbo, Lidl, Heineken, Bavaria en Lipton getagd.
Dit is de inhaker van Albert Heijn
Lees ook: Zo beoordeelt het vak de EK-campagnes
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!