AD komt met een campagne waarin zijn bekende columnisten Fidan Ekiz, Özcan Akyol, Sjoerd Mossou en Angela de Jong centraal staan.
In de bijbehorende commercial voor tv en online kanalen volg je een dag uit het leven van een AD-lezeres. Van ’s ochtends aan het ontbijt met haar familie tot dat zij ’s avonds neerploft op de bank naast haar man. En onderweg komt zij de AD-columnisten tegen, onder wie een lachende Angela de Jong.
De commercial wordt begeleid door de melodie van het winnende Songfestivalnummer Ding a Dong van Teach-In. Singer-songwriter David Benjamin heeft het nummer geproduceerd en ingezongen.
De tekst die hij hiervoor heeft geschreven bezingt de rol die het AD in het dagelijks leven van haar lezers vervult, of dat nu digitaal is of met de papieren krant. Hiermee wordt tegelijk een knipoog gemaakt naar het Songfestival dat volgend jaar mei in Rotterdam is en waar het AD nog veel aandacht aan gaat besteden.
In de campagne laat DPG Media ook de regionale kranten aan bod komen. Op lokale media is de campagne doorvertaald naar de regio. En Het Parool heeft geheel zijn eigen 'look & feel' binnen de campagne.
Credits
Concept, creatie & copywrite : Dennis Brouwers en Cornel van Buuren
Producer TV:Radio: Cees Clous/Pascal Hielkema
Regie TV: Radio: David van der Vegte
Art-direction Print: Edwin Westerbeek
Productie Online assets: Punktlich
Inkoop Online: Nick Huizendveld ism PINK
Media & inkoop: Gwendolyn Kleinjan en Erika Keizer in samenwerking met onder meer Mindshare
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!