Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro lanceert Pride-campagne: ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’

De bank laat verschillende medewerkers uit de LGBTI+-gemeenschap aan het woord die vertellen over de barrières die zij moesten slechten.
ABN Amro lanceert Pride-campagne: ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’
ABN Amro lanceert Pride-campagne: ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’
© Boomerang
ABN Amro lanceert Pride-campagne: ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’
ABN Amro lanceert Pride-campagne: ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’
© Boomerang

ABN Amro lanceert Pride-campagne ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’.’ In de campagne komen verschillende ABN Amro-medewerkers uit de LGBTQ+-gemeenschap aan het woord. Zij vertellen over de weg die zij afgelegd hebben naar zelfacceptatie en hoe de werkomgeving hier een rol in heeft gespeeld. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Boomerang Agency.

related partner content for mobile comes here

Missie

Met de campagne wil de bank een podium creëren voor haar medewerkers die barrières hebben doorbroken. Volgens ABN Amro dienen zij als inspiratie voor anderen die dezelfde barrières moeten slechten. De nieuwe Pride-campagne moet nogmaals de missie van de bank op het gebied van inclusie benadrukken. 

ABN Amro lanceert Pride-campagne: ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’
ABN Amro lanceert Pride-campagne: ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’ Boomerang

LGBTQ+-medewerkers aan het woord

Een van de personen die de bank aan het woord laat is Paula Fremeijer, team lead CoE Data & Analytics bij ABN Amro. Ze vertelt haar eigen verhaal over genderidentiteit: ze is een vrouw die als man geboren is.

Fremeijers verhaal over genderidentiteit

Statement

In een begeleidend statement schrijft de bank waar het voor zegt te staan: ‘Jezelf durven zijn en trots zijn op wie je bent, is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Daarom maakt ABN Amro zich, binnen en buiten de bank, al jaren hard voor een werkomgeving waar iedereen zichzelf kan zijn, ongeacht afkomst, sekse, geloof, leeftijd, arbeidsbeperking, identiteit of geaardheid.’

Uitrol

De campagne wordt intern en landelijk uitgerold met onder andere video’s op social media, podcasts, een speciale landingspagina en middels buitenreclame.  

Lees ook: 

Credits:

ABN Amro N.V: Romée Dorsteen, Francine Fokkema, Lisa de Jong, Simone Koudijs, Monique Millarson, Ariana Schmikli, Martijn Swijghuisen Reigersberg, Saskia Versneij 

Bureau: Boomerang

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in