ABN Amro lanceert Pride-campagne ‘Zelfverzekerd op de werkvloer’.’ In de campagne komen verschillende ABN Amro-medewerkers uit de LGBTQ+-gemeenschap aan het woord. Zij vertellen over de weg die zij afgelegd hebben naar zelfacceptatie en hoe de werkomgeving hier een rol in heeft gespeeld. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Boomerang Agency.
Missie
Met de campagne wil de bank een podium creëren voor haar medewerkers die barrières hebben doorbroken. Volgens ABN Amro dienen zij als inspiratie voor anderen die dezelfde barrières moeten slechten. De nieuwe Pride-campagne moet nogmaals de missie van de bank op het gebied van inclusie benadrukken.
LGBTQ+-medewerkers aan het woord
Een van de personen die de bank aan het woord laat is Paula Fremeijer, team lead CoE Data & Analytics bij ABN Amro. Ze vertelt haar eigen verhaal over genderidentiteit: ze is een vrouw die als man geboren is.
Statement
In een begeleidend statement schrijft de bank waar het voor zegt te staan: ‘Jezelf durven zijn en trots zijn op wie je bent, is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Daarom maakt ABN Amro zich, binnen en buiten de bank, al jaren hard voor een werkomgeving waar iedereen zichzelf kan zijn, ongeacht afkomst, sekse, geloof, leeftijd, arbeidsbeperking, identiteit of geaardheid.’
Uitrol
De campagne wordt intern en landelijk uitgerold met onder andere video’s op social media, podcasts, een speciale landingspagina en middels buitenreclame.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!