Met de vandaag gelanceerde campagne 'Huizenjacht' mikt ABN Amro op starters en doorstromers op de woningmarkt. De vierde campagne in de reeks is onderdeel van het grotere reclameconstruct 'Voor ieder begin', dat de bank eerder dit jaar samen met bureaugroep Ace introduceerde.
De bank legt in de nieuwe campagne de spanning bloot die komt kijken bij het vinden van een woning en de opluchting die volgt wanneer het eindelijk lukt.
'Het kopen van een eerste huis is een van de meest betekenisvolle momenten in veel mensen in hun leven', zegt Tanja Bom van ABN Amro. 'In de huidige gespannen woningmarkt, waar schaarste en hevige concurrentie de boventoon voeren, is de weg naar een koopwoning moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. We moedigen doorzetters aan en bieden ondersteuning van onze woonexperts, zodat starters en doorstromers goed voorbereid zijn om een nieuw begin te kunnen maken.'
Herkenbaar gevoel
Jasper Diks en Billy Witbraad, die nog maar net bij Ace werkzaam zijn, waren creatief verantwoordelijk bij de totstandkoming van de campagne. Diks: 'We willen de realiteit van de huizenmarkt uitvergroten. Waar de categorie vaak vooral een gepolijst plaatje laat zien, kiezen wij voor de dramatisering van een herkenbaar gevoel, namelijk dat je in een rat race zit. Overvolle bezichtigingen zijn aan de orde van de dag en er is veel doorzettingsvermogen nodig om een huis te bemachtigen. Door dit te erkennen hopen we dat meer mensen ABN Amro zien als de juiste partner in hun zoektocht.'
De campagne (productie: Czar) wordt uitgerold via televisie, online video, outdoor, radio en social media. Ace werd vorig jaar verkozen als het vaste reclamebureau van ABN Amro. Een grondige pitch ging hieraan vooraf.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!