Bewegende beelden zijn groter, opvallender en er zijn er veel meer van. Op Instagram, TikTok en Snapchat zie je ze al jaren voorbijkomen. Maar niet alleen op social media voeren (bewegende) beelden steeds meer de boventoon. Ook op nieuwswebsites worden ze belangrijker. Benieuwd hoe jouw branded article in het oog springt bij je doelgroep dankzij het juiste beeld?
Als je de website en app van verschillende nieuwstitels vergelijkt met de versies van jaren geleden, valt je één ding direct op: (bewegende) beelden zijn veel prominenter aanwezig: groter, opvallender en vooral méér. Niet gek, want visuals trekken je aandacht. Dus als je wilt dat branded content in het oog springt bij je doelgroep, is het juiste beeld essentieel. Deze tips helpen je bij het maken of kiezen van de beste afbeeldingen in branded articles:
1. Ga voor mensbeeld
Mensen identificeren zich graag met anderen. Als ze op een afbeeldingen glimlachende, vriendelijke gezichten zien van echte mensen (geen stereotypen), spreekt dit aan. Meer dan een beeld van een product, omgeving of enkel een logo.
Probeer ook buiten kaders te denken bij het gebruik van mensbeeld: een stofzuigende man kan net zo goed als een vrouw die als automonteur werkt.
2. Houd rekening met de doelgroep
Wil je met de branded article een zakelijke doelgroep aanspreken? Gebruik dan beeld van mensen met een business look in een werkomgeving. Richt je je op gezinnen? Laat dan kinderen terugkomen in het beeld.
3. Gebruik beelden van hoge kwaliteit en met de juiste afmetingen
De kwaliteit van de afbeelding straalt af op de kwaliteit van het merk en het product en/of dienst. Zorg dus dat de visuals van hoge resolutie zijn en de juiste afmetingen hebben. Zo vallen er geen (belangrijke) dingen weg bij uitsnedes op verschillende devices en kom je professioneel over.
4. Ga voor beelden zonder tekst of logo
Door bepaalde uitsnedes, het schalen van visuals en headlines die over afbeeldingen heen vallen, is het niet aan te raden om tekst en/of een logo in beeld te plaatsen. Grote kans dat dit onleesbaar wordt. Gelukkig is er in branded articles genoeg ruimte voor tekst, dus plaats je boodschap daar waar het het best tot zijn recht komt.
5. Lever meerdere beelden aan
Op de meeste nieuwstitels van DPG is het mogelijk om meerdere afbeeldingen in een branded article te testen. Lever daarom meerdere visuals aan in het juiste formaat. Zo kan je erachter komen welke afbeeldingen de meeste landingen realiseert en dus het best aanslaat bij je doelgroep.
Benieuwd naar alle mogelijkheden? Laat je gegevens achter via dit contactformulier.
Meer van dit soort inspiratie? Kijk snel op www.dpggrow.nl en volg DPG Grow op LinkedIn!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!