De shortlist werd gisteren bekendgemaakt.
Mobile
Samsung Smartsuit, Samsung en Cheil goud en brons
KPN Safe Lock, KPN en N=5, 2x brons
Care tag van KLM en DDB & Tribal Amsterdam was genomineerd, maar won geen prijs
De Grand Prix ging naar Corruption Detector, Aqui Vigie, Grey Brazil, São Paulo
Design
Nike en Wieden+Kennedy Amsterdam won zilver met The Lioness Crest
Connecting seats van KLM en DDB & Tribal Amsterdam: brons
Nike React game of go van Nike en MediaMonks (en Wieden+Kennedy Portland): 2x brons
Evert_45 van KPN en N=5 is twee keer genomineerd: brons
De Grand Prix ging naar Trash Isles van Plastic Oceans/Ladbible (Bureau: AMVBBDO Londen)
Outdoor
Nike React game of go van Nike en MediaMonks (en Wieden+Kennedy Portland) had drie nominaties en won éénmaal brons.
In die categorie won McDonald's een Grand Prix voor 'Next Exit' (Bureau: Cossette, Toronto)
Print & Publishing: Grand Prix ‘Tagwords’, Africa, São Paulo voor Ab Inbev, Brazil.
Radio & Audio: 'Soccer Song for Change’, Ogilvy Cape Town voor Ab-Inbev Africa, South Africa
Thijs de Boer, executive creative director Cheil Amsterdam, reageert op de winst van twee Leeuwen: 'Sponsoring is te vaak ongeïnspireerd smijten met geld en logo’s. Met het Samsung SmartSuit hebben we laten zien dat je zo veel meer uit sponsoring kunt halen. Meer relevantie voor je merk, meer aandacht en meer lol. En vandaag dus ook goud en brons in Cannes.'
MediaMonks
MediaMonks gaat er vanavond vandoor met 5 Leeuwen:
Nike Game of Go (Wieden+Kennedy Portland) en The Uncensored Playlist(DDB Berlin, Reporters Without Borders Germany), gezamenlijk goed voor de winst van vijf Lions.
Reporters Without Borders - The Uncensored Playlist: Goud en zilver bij Radio & Audio
Nike Game of Go: Brons in Digital Installations & Events, Brons in Design en brons in Outdoor
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!