PR-bureau Whizpr gaat Nederland bekendmaken met innovatieve werk van Zander Labs

Duits-Nederlands deeptech-bedrijf heeft Whizpr geselecteerd voor zijn PR. Focus ligt op mogelijkheden passieve Brain-Computer Interfaces.

Een ‘cap’ met sensoren kan onderbewuste hersenactiviteit opvangen en doorgeven.
Foto: Zander Labs

Het Duits-Nederlands deeptech-bedrijf Zander Labs heeft Whizpr geselecteerd voor zijn PR-activiteiten in Nederland.

Zander Labs houdt zich bezig met het optimaliseren van de interactie tussen mens en machine op basis van zogenaamde passieve Brain-Computer Interfaces (pBCI) en neuro- AI-system-learning.

Het bedrijf heeft hierin grote stappen gezet en werkt daarvoor samen met een aantal vooraanstaande partners. Het doel van de PR-activiteiten van Whizpr in de eerste plaats aan een breed publiek uitleggen wat passieve BCI inhoudt en welke mogelijkheden deze technologie biedt voor zowel bedrijven als de maatschappij.

Daarnaast wil het bedrijf ook in Nederland zijn naam vestigen als expert op het gebied van passieve Brain-Computer Interfaces en in contact treden met partijen die nieuwe producten willen ontwikkelen op basis van deze zeer innovatieve technologie.

 

Onderbewuste hersenactiviteit detecteren

Een pBCI-systeem kan de altijd aanwezige, onderbewuste hersenactiviteit van mensen detecteren. Dit gebeurt vooralsnog in een laboratoriumsituatie waarin mensen een ‘cap’ (een soort badmuts) met sensoren dragen die deze gegevens kunnen opvangen en doorgeven.

Zander Labs heeft zich gespecialiseerd om uit deze gegevens cognitieve en affectieve mentale toestanden van mensen zoals werkdruk, verrassing of verschillende emoties te detecteren. Door hier context aan toe te voegen -  zoals: waar kijkt iemand daadwerkelijk naar, onder welke omstandigheden - kan een computer in kaart brengen waarom iemand op een specifieke manier reageert.

Het systeem kan veranderingen in de mentale toestand van een mens minutieus registreren en op basis daarvan de interactie tussen mens en computer op het juiste moment aanpassen.

Jonathan Zwaan, ceo van Zander Labs: ‘Wij willen graag onze visie – dat passieve BCI de mens kan helpen - delen met wetenschappers, de maatschappij en bedrijven in Nederland. Daarom zochten we een professioneel PR-bureau dat ons daarin kan adviseren en helpen.’

De markt onderwijzen

De keuze viel op Whizpr vanwege de jarenlange ervaring en expertise in de technologiesector, kennis, uitgebreide medianetwerk en hun hands-on aanpak, aldus Zwaan.

Paul Maris, mede-eigenaar van Whizpr, ziet veel  mogelijkheden om 'de markt te onderwijzen' en te bouwen aan een sterke reputatie voor Zander Labs: ‘Het houdt zich bezig met technologie waar nog een enorm greenfield voor is en die nog maar aan de basis staat van groei en ontwikkeling. We waren direct geboeid door de mogelijkheden en potentie die passieve BCI te bieden heeft.’

Het Zander Labs-team bij Whizpr bestaat uit Nini Joostens, Chantal van Ulft en Paul Maris.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie