Premium

Walibi kiest voor Ara na pitch

Het Rotterdamse bureau staat voor de opdracht om een nieuwe rollercoaster bij een groter publiek onder de aandacht te brengen.

Het eerste werk van Ara moet in april volgend jaar zichtbaar worden.

Ara uit Rotterdam is het nieuwe reclamebureau van Walibi Holland. Dat is de uitkomst van een pitch die het pretpark begin dit jaar uitschreef. In de laatste ronde ging de pitch nog tussen Ara en DDB Retail.

Walibi voerde z'n marketingactiviteiten de afgelopen jaren voornamelijk intern uit, waar het pretpark in het verleden met onder meer digitaal bureau Dept samenwerkte. Maar nu is het dus voor een tijd voor een vast themabureau.

Nieuwe achtbaan

De pitchvraag concentreerde zich op de 'aankomende introductie van een unieke attractie in de wereld van rollercoasters', zegt Paul Kroef, managing director van Ara, desgevraagd. Ara is intussen aan de slag met een marketingcampagne die deze rollercoaster bij een groot publiek onder de aandacht moet brengen, aldus Kroef. De campagne moet in april volgend jaar het levenslicht zien. 

Walibi (onderdeel van Compagnie des Alpes uit Frankrijk) geldt als een van de grootste pretparken van Nederland en trekt jaarlijks bijna één miljoen bezoekers. Het pretpark heeft zo'n veertig attracties waarvan de rollercoasters Goliath en Untamed de bekendste zijn. En daar moet binnenkort dus eentje aan toegevoegd worden. 

Kroef spreekt tot slot van Walibi als een iconisch merk dat staat voor avontuur, spanning en plezier. 'Precies de elementen waar we bij Ara van houden.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie