De Nike Air Max bestaat deze week 35 jaar en dat vierde Nike met een 3D-advertentie van deze iconische sneaker. Wie het wereldberoemde kruispunt bij Shinjuku in Tokio deze week passeerde, zag een gigantische schoen uit het kantoorgebouw komen. Op social speelt 3D een steeds grotere rol, zeker als het om social shopping gaat.
Ook zo’n hekel aan drukke winkelstraten en krappe pashokjes, maar wil je wel eerst passen voor je iets koopt? Augmented Reality (AR) is here to the rescue! Zo kwam @kyliecosmetics met een filter om jouw perfecte kleur lipstick te vinden en pas je met @gucci nieuwe schoenen. Maar je kunt ook een stapje verder gaan en een hele online winkel openen zoals H&M onlangs aankondigde:
Met paspoppen en kledingrekken, lijkt de meta-winkel tot nu toe behoorlijk op de ouderwetse offline variant. Snapchat brengt de twee nog meer bij elkaar en kondigde vorige week ‘custom landmarkers’ aan. Daarmee kun je elk gebouw een magisch 3D-tintje geven en een brand experience toevoegen aan wat normaal toch een wat saaie gevel is. De opties zijn eindeloos!
Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, schrijft wekelijks de trend van de week.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!