Véronique Swinkels stopt als algemeen directeur van BBK/Door Vriendschap Sterker, het bureau dat 'communicatiecampagnes voor wereldverbeteraars' maakt. Swinkels gaat na 21 jaar fulltime BBK/Door Vriendschap Sterker meer tijd vrijmaken voor eigen projecten. Ze blijft als strategy partner en aandeelhouder betrokken bij het bureau.
Swinkels draagt haar functie over aan Marc den Hertog, die sinds 2010 als copywriter verbonden aan BBK/Door Vriendschap Sterker en in 2013 creatief directeur werd. Hij wordt naast algemeen directeur ook aandeelhouder in het bureau.
Positioneringsvraagstuk
BBK/Door Vriendschap Sterker is in 1969 opgericht. Het is een van de eerste bureaus in Nederland dat zich toelegde op communicatie voor maatschappelijke organisaties. Swinkels begon in 1997 bij BBK als adviseur en werd in 2009 algemeen directeur.
Swinkels gaat haar horizon verbreden: ‘De afgelopen jaren ben ik betrokken geweest bij veel internationale projecten op het snijvlak van ondernemerschap, duurzaamheid en sociale innovatie. Daar wil ik mee verder en daar ga ik de komende periode meer tijd in investeren.’
Swinkels blijft zich bij BBK/Door Vriendschap Sterker bezighouden met positioneringsvraagstukken op het gebied van duurzaamheid en het faciliteren van creatieve processen. Swinkels: ‘Het bureau bestaat volgend jaar 50 jaar. Dat wil ik niet missen. We brengen op dit moment het verhaal van 50 jaar maatschappelijke communicatie in kaart en vormen een visie op de toekomst.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!