De creatieve bureaus Today is Canday en WelikeMilk gaan per 1 januari 2023 samen door als één nieuw bureau met de naam Today's Milk. Het gefuseerde bureau is in 2018 een nieuwe koers ingeslagen en zegt een 'houdbaarheidsdatum tot ten minste 2025' te hebben.
Houdbaarheidsdatum
Een zin die om uitleg vraagt. Creative & strategy director Bernd van den Thillart van Today's Milk verklaart: 'Niemand weet exact waar de markt naartoe gaat, dat weet zelfs Google niet. Dus de houdbaarheidsdatum van een succesvol businessmodel voor bureaus valt niet verder dan 2 a 3 jaar te voorspellen. Maar dat we niet meer kunnen bouwen op huidige stokpaardjes is in ieder geval duidelijk. [..]' Het bureau wil daarom meer inzetten op de rol en mogelijkheden van data en technologie.
Creativiteit niet op één
Veel creatieve bureaus zetten creativiteit op de eerste plaats. Today's Milk niet, zegt Van den Thillart. Volgens hem is creativiteit heel belangrijk, maar volgt creativiteit uit de inzichten en mogelijkheden van technologie en data. Daarom hanteert Today's Milk 'Technology first. Creativity next' als motto.' Het bureau zet zichzelf in de markt als een partij voor merk, content en media.
Laatste stap
Today is Canday kocht WelikeMilk een paar jaar geleden. De twee bureaus zijn sinsdien meer gaan samenwerken, met name om van elkaar te leren. De nauwere samenwerking uitte zich ook in het werk voor klanten, waar onder meer Simyo, VGZ en Kenneth Smit bij horen.
Het nieuwe bureau heeft twee managing partners: Natascha van den Ende en Hans Vermeulen. Zij zeggen dat de nieuwe naam Today's Milk de laatste stap is van de 2018 ingezette koers. Per 1 januari betrekt het bureau ook een nieuw pand in Brabant zodat hele 'nieuwe' team makkelijker kan samenwerken op één locatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!