Reclamebureau Cheil Benelux heeft een nieuwe managing director: Tim van der Sijde. Hij komt van Ogilvy Social Lab, waar hij de afgelopen zes jaar in diverse functies werkzaam was, meest recent als marketing & growth director en onderdeel van het managementteam. Hij werkte bij Ogilvy op accounts als Philips, Sennheiser en Sonova.
Met de komst van Van der Sijde verwacht Cheil, met Samsung als founding client, het klantportfolio uit te breiden en werk te maken van 'het integreren van nieuwe middelen en kanalen'.
Van der Sijde volgt Budi Gonzalez de Chaves op, die vorig najaar met creative director Thijs de Boer uit Cheil stapte om een nieuw bureau te starten. Het duo was naar eigen zeggen teveel bezig met randzaken.
Van der Sijde: 'Het is een mooie kans om in te stappen op een moment dat grote veranderingen nodig zijn, zowel bij het bureau als in de markt. Net als de grote, lokale bureaus heeft Cheil een breed aanbod aan innovatieve diensten, maar dan met een geïntegreerde aanpak en zonder de interne complexiteit. En door de platte structuur kunnen we efficiënt werken. Ik sta te popelen om aan de slag te gaan.'
Gerben van Walt Meijer, head of marketing MX Samsung Benelux: 'We hebben met Smartsuit en Fastframe laten zien hoe technologie en innovatie kunnen helpen om doelen te bereiken. De combinatie van de innovatie van Samsung en creativiteit van Cheil hebben mooie campagnes opgeleverd. We kijken uit naar de toekomstige samenwerking met Tim.'
Met 'Fastframe' won Cheil vorig jaar als een van de weinige Nederlandse bureaus een Leeuw in Cannes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!