Reclamebureau SuperHeroes presenteert Jimmy, een 'digital street art studio' die als doel heeft 'not boring outdoor-advertising' te ontwikkelen op platforms als TikTok, Instagram en YouTube. Hierbij kan gedacht worden aan wolkenkrabbers die van vorm veranderen of een New Yorkse 'corner shop' die het luchtruim kiest, meldt SuperHeroes in een verklaring.
Lenovo is de eerste klant van Jimmy, waarvoor de studio 'street art-films' ontwikkelt om de laptops van het techmerk te promoten. Binnenkort moeten meer klanten volgen, aldus het bureau.
Django Weisz Blanchetta, oprichter SuperHeroes global: 'Het valt voor merken tegenwoordig niet mee om aandacht van de consument te krijgen. Digital street art biedt hierbij uitkomst, het is een snel groeiende discipline en een goede manier om de sociale ruis te doorbreken.'
Weisz Blanchetta merkt op dat merken nieuwsgierig zijn om digital street art verder te verkennen. 'Het opent deuren naar nieuwe manieren om producten te promoten. Digital street art is echt de toekomst van digital marketing.'
Jimmy werkt met een pool van zo'n tien personen. SuperHeroes heeft naast Amsterdam een vestiging in New York en Singapore en werkt voor merken als MTV, Vans en OnePlus.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!