The Rembrandt Heritage Foundation en HODL Finance hebben Smith Communicatie geselecteerd voor de pr voor hun MetaRembrandt-project.
Onlangs maakte beide partijen bekend dat De Nachtwacht in 8.000 stukjes wordt verdeeld die in de vorm van nft’s, het digitaal eigendomscertificaat.
Wie de nft’s aanschaft is niet alleen eigenaar van een eigen stukje van De Nachtwacht, maar tevens medeoprichter van het later te openen MetaRembrandt Museum: een digitaal museum en de enige plek ter wereld waar alle schilderijen van Rembrandt van Rijn te bewonderen zijn.
Kracht pr
Het nieuws behaalde de landelijke media en diverse vakmedia. Smith Communicatie is inmiddels aangesteld als ‘leading agency’ om het MetaRembrandt-project internationaal onder de aandacht te brengen. Het gaat pr-bureaus in Engeland, België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aansturen.
Volgens Aron Pierre, cmo bij HODL Finance, heeft Smith Communicatie laten zien wat de kracht van pr en earned media is: ‘Nadat verschillende media, waaronder NRC, Volkskrant en het Parool, mooie artikelen en interviews over het MetaRembrandt-project hadden gepubliceerd, zagen we gelijk een stijging in het aantal inschrijvingen.’
(Tekst loopt door onder afbeelding)
Jongere generaties
Ook bewijst de aandacht volgens Pierre dat de oude meester Rembrandt van Rijn nog steeds een enorme aantrekkingskracht heeft. ‘Het digitaal ter beschikking stellen van De Nachtwacht spreekt duidelijk ook de jongere generaties aan.’
Dit sluit aan bij de doelstelling van de organiserende partijen. Voor The Rembrandt Heritage Foundation is dat het oeuvre van Rembrandt toegankelijk maken en houden. Het Hodl Finance-ecosysteem is ontworpen om innovatieve projecten te voeden en makers en gemeenschappen te steunen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!