Act Agency is gekozen als het nieuwe contentbureau van Schiphol. De contentpitch, die afelopen najaar liep, ging in totaal tussen vier bureaus. De samenwerking met themabureau TBWA\Neboko blijft overeind.
Het doel van de samenwerking tussen Schiphol en Act Agency is om de luchthaven neer te zetten als 'een verlengstuk van de vakantie-ervaring'. 'Dit geldt niet alleen tijdens de feestdagen, maar het hele jaar door. Met een always on-contentstrategie die de marketingactiviteiten ondersteunt, willen we passagiers in the mood brengen tijdens hun verblijf op Schiphol', aldus Kiki Maaskant, managing director van Act Agency.
Wish gift
De samenwerking is afgetrapt met een videocampagne op social media (zie onder) rond de afgelopen feestdagen in december. De campagne is bedacht en ontwikkeld door TBWA\Neboko, de begeleidende video-activatie komt uit de koker van Act Agency.
Doel was om de luchthaven tijdens de feestdagen te presenteren als 'aantrekkelijke shopping-bestemming'. Schiphol was in deze periode getransformeerd tot een omgeving die passagiers moest uitnodigen tot winkelen. Centraal in de activatie stond de 'wish gift': een cadeautje waar passagiers een persoonlijke boodschap konden inspreken voor iemand die ze door hun vertrek op Schiphol moesten missen.
Act Agency, dat zich positioneert als 'het eerste bureau waar reclame en content samenkomen', is het resultaat van een fusie tussen reclamebureau Epidemie en contentbureau Qontent Matters in 2023. Het Amsterdamse bureau werkt met zo'n 28 mensen naast Schiphol voor opdrachtgevers als Odido, Lassie en Nationale-Nederlanden.