RTL Nederland kiest voor Dentsu

Naast de geïntegreerde mediastrategie gaat Dentsu het volledige offline mediaplan van alle campagnes voor RTL en Videoland doen.

RTL Nederland heeft Dentsu gekozen als nieuwe mediabureau. Per 1 januari 2025 neemt Dentsu naast de geïntegreerde mediastrategie ook het volledige offline mediaplan van alle campagnes voor RTL en Videoland op zich.

De samenwerking omvat een breed scala aan projecten, waaronder Media Mix Modeling (MMM), creative pre-testing en audience targeting. Deze, op bewijsvoering gebouwde aanpak, moet Dentsu in staat stellen om waardevolle inzichten uit verschillende databronnen te leveren en de mediaplannen voor RTL en Videoland aanzienlijk te versterken. Daarbij zetten beide partijen gezamenlijk in op  onderzoek en data om de effectiviteit van de campagnes te maximaliseren en RTL te helpen de doelgroepen nog beter te bereiken.

‘We hebben ambitieuze plannen en we werken altijd met partners die ons daarin verder brengen', zegt Margot Moscou, head of content & digital marketing bij RTL en Videoland. 'Op het gebied van media en creatie effectiviteit heeft Dentsu voor ons alles in huis waarmee wij het verschil kunnen maken op het gebied van impactvolle
zichtbaarheid.

Michael Willems, managing director Media bij Dentsu Benelux: 'Met deze samenwerking willen we met het data-gedreven RTL een volgende stap zetten in de ontwikkeling naar een wetenschappelijke benadering van media. Hiermee waarborgen we voortdurende innovatie binnen de dynamische Nederlandse entertainmentmarkt.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie