Premium

Roderick Prince na 8 jaar weg bij TBWA om eigen bureau te starten

De social media-specialist gaat terug naar z'n roots: Tilburg.

Roderick Prince gooit het roer om en start bureau Humdrum.

Roderick Prince heeft zijn dienstverband bij TBWA\Neboko opgezegd. Hij kwam er als zelfbenoemd '22-jarig rookie' binnen om er acht jaar later te vertrekken. In die jaren heeft hij een veelbelovende carrière binnen het bureau doorlopen, steeds gericht op social media. Zo vervulde hij achtereenvolgens de rol van content & community manager, social media specialist, digital account executive en social media manager. In 2019 stond Prince aan de wieg van het nieuwe social-label Socioboko.

In datzelfde jaar werd hij bij de VIA (toen nog VEA) benoemd tot Next Legend. 'Ik denk dat ze de stappen die ik als puppy heb gemaakt indrukwekkend vinden', zei hij toentertijd in Adformatie. Maar nu wordt het tijd om zijn imago als rookie cq puppy van zich af te schudden.

Tilburg

Hoewel de geboren Brabander zijn hele werkende leven heeft gewoond in Amsterdam, heeft hij besloten het roer om te gooien en terug te verhuizen naar zijn hometown Tilburg, waar hij tevens zijn eigen bureau start. Prince: 'Bij TBWA werkte ik met de beste creatieven en marketeers, bovendien ben ik vaak door andere bureaus gevraagd voor ze te werken, maar tussen de bedrijven door was ik steeds meer als freelancer actief voor merken uit Tilburg en omstreken. Daarbij ben ik vader geworden en is de tweede inmiddels op komst.'

Een eigen bureau in het zuiden genaamd Humdrum was daarom de meest logische keuze, zegt Prince. 'Veel mensen denken misschien dat het een social-bureau wordt, maar ik heb juist gekozen voor een fullservice-aanbod, waar we naast social media ook onder meer positioneringen en campagnes doen. Ik voer al gesprekken met de eerste werknemers. En de eerste klanten zijn er ook: cosmeticamerken Janzen en Newcare. Maar daarover later meer, want we starten pas echt in het najaar.'

En vanwaar die -onbegrijpelijke- naam? Daar is natuurlijk over nagedacht, zegt Prince. 'Je kunt bij het verzinnen van een naam volgens mij drie routes bewandelen: je eigen naam gebruiken, je specialisme benadrukken of juist out of the box gaan. Zodoende kwam ik op Humdrum. Volgens mij blijft het wel lekker hangen.' 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie