Robijn stopt met samenwerking Wunderman Thompson, kiest voor DDB Unlimited

Een geweldige marketingcase, vindt Dick van der Lecq. Eerder werkte Robijn samen met Wunderman Thompson en Born05.

Robijn is er tegenwoordig voor de gekleurde, witte én zwarte was

Robijn heeft na een bureaucompetitie DDB Unlimited gekozen voor zijn strategie- en campagneontwikkeling. Dit betekent dat het huishoudmerk van Unilever afscheid heeft genomen van de samenwerking met Wunderman Thompson, dat jarenlang verantwoordelijk was voor de 'Robijn doet de was bij'-campagnes.

Overigens werd de laatste campagne van Robijn ('Stip en streep') ontwikkeld door Born05, maar dit was 'for the time being', totdat Robijn een nieuw vast bureau had gevonden, zegt Fleur Polman, marketing manager laundry bij Unilever.

Tot zo'n twintig jaar geleden had Robijn naar eigen zeggen een 'fijnwasimago', daarna kwam het met varianten voor gekleurde en witte was. In de jaren dáarna introduceerde het merk steeds meer producten om in te spelen 'op de groeiende vraag naar wasmiddel voor gekleurde, witte én zwarte was'.

'Geweldige marketingcase'

Doel voor de komende jaren is om de boodschap 'Geniet in geuren en kleuren' naar een hoger niveau te tillen, zegt Polman. Bij de pitch kwam het in Amstelveen gevestigde DDB Unlimited als winnaar uit de bus. Dick van der Lecq (ceo) is vervuld met trots. 'De reis van Robijn van wasverzachter naar beoogd leider in de wasmiddelenmarkt is een geweldige marketingcase. Mooi om hier ons steentje aan bij te dragen.'

Recent wist DDB Unlimited ook het account van Ikea voor zich te winnen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie