Overslaan en naar de inhoud gaan

Rijk maakt 5 winnende bureaus bekend van Europese aanbesteding Campagnes

Met de bureaus worden de raamovereenkomsten gesloten. specifieke campagnes worden via minicompetities verdeeld.
Miniatuurvoorbeeld
Still uit een BOB-commercial.
© Roorda
Miniatuurvoorbeeld
Still uit een BOB-commercial.
© Roorda

De Rijksoverheid heeft de 5 bureaus bekend gemaakt die de Europese aanbesteding campagnes hebben gewonnen. Met deze bureaus worden de zogeheten raamovereenkomsten  afgesloten. 

related partner content for mobile comes here

De 5, op volgorde van score:

  1. Roorda
  2. Open Now. Icm TBWA en D&B
  3. Cheil
  4. Noise
  5. MMS Groep (Publicis)

De afvallers in de tweede ronde waren in alfabetische volgorde: Dawn, Fitzroy, JWT, KesselsKramer en Selmore.

Minicompetities

Joeri Jansen, creative director van het winnende Roorda is 'blij en trots': 'In de aanbesteding gaat het niet alleen om je credentials. Je moet je keer op keer bewijzen en op alle punten goed scoren. Van creatie, strategie tot economisch meest voordelig.' 

Welk bureau welke campagne gaat doen, is nog niet bekend. De specifieke campagnes worden via minicompetities verdeeld, en daarna worden Nadere Overeenkomsten gesloten. Het betreft een voornemen tot gunning omdat de gehele procedure nog niet is doorlopen en er nog bezwaar kan worden gemaakt door de verliezers.

Groot en klein op een hoop

Vanaf begin 2019 gaan de minicompetities starten. In tegenstelling tot vier jaar geleden is er geen onderscheid tussen grote en middelgrote/kleine campagnes. Alle campagnes van de Rijksoverheid zullen via minicompetities over de 5 winnende bureaus worden verdeeld.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Michel van Tongeren

Competitie, minicompetities...wat is de overheid voor organisatie?
Het is tijd voor professioneel opdrachtgeverschap.
Misschien is het tijd voor continue competities tussen opdrachtgevers.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in