Premium

PR-accounts: Today’s Specials aan de slag voor Fletcher Hotels, Counter Content 'doet' Ayvens

Overzicht nieuwe accounts met Today's Special, Counter Content, Fitzgerald, Communicatiebureau Campagne.

Het is een periode van de wisseling van leiderschap van pr-bureaus. Bij Glasnost ging Henk Boersen en kwam Stijn Zwinkels, Camiel Overgaauw vertrok bij HPB en bij de pr-bureaus Whizpr en Deepr namen accountdirectors Winnie Silvertand en Paul Maris de aandelen over van eigenaar Annerieke Kamphuis

Intussen draaien de zaken door. Whizpr kon snel na het nieuws van de nieuwe eigenaren een persbericht de deur uit doen dat het de pr gaat verzorgen voor het Duits-Nederlands deeptech-bedrijf Zander Labs.

Deze week meldde Adformatie al dat Hera United, de eerste professionele vrouwenvoetbalclub van Nederland, Hagens heeft gekozen als pr-bureau. Daarnaast zijn er enkele andere pr-bureaus die nieuwe opdrachtgevers mochten aankondigen.

Ayvens
Rob Hermans, ceo van Fletcher
Rob Hermans, ceo van Fletcher

Counter Content is het communicatiebureau van mobiliteitsaanbieder Ayvens

Ayvens is het nieuwe mobiliteitsmerk dat is ontstaan uit de overname van LeasePlan door ALD Automotive. Het nieuwe merk komt in de plaats van beide ‘moederbrands’ en werd recent geïntroduceerd in Nederland. De pr en communicatie tijdens de introductie lag in handen van Counter Content, het communicatiebureau uit Zaandam. Dit bureau blijkt Ayvens ook na de merkintroductie ook te blijven ondersteunen.

Bij de internationale mobiliteitsaanbieder zijn in Nederland rond de 1.200 mensen werkzaam. In Nederland beheert Ayvens ruim 330.000 auto’s en daarmee is het de grootste aanbieder van leasing, mobiliteitsadvies en ex-leaseauto’s. ‘Het nieuwe merk Ayvens bouwt voort op een sterk fundament van kwaliteit, service en innoverend vermogen’, zegt Lonneke van der Horst, marketing- en communications-director van Ayvens.

De nieuwe naam en de nieuwe strategie van het bedrijf passen bij de veranderende markt waarin mobiliteit duurzamer en flexibeler moet. Van der Horst: ‘Met Counter nemen we een bureau in de arm met veel kennis van onze markt. Met hen en de content die we samen maken, versterken we onze rol van innovatieve koploper in de transitie naar duurzame en flexibele mobiliteit.’ 

Today’s Specials aan de slag voor Fletcher Hotels

Fletcher Hotels heeft pr-bureau Today’s Specials gekozen als nieuwe partner voor haar communicatie- en pr- activiteiten. Het Rotterdamse bureau gaat vanaf deze zomer onder meer aan de slag met de storytelling rondom de internationale uitbreiding van de bekende hotelketen.

Fletcher heeft de afgelopen 3 jaar hard gewerkt aan de voorbereidingen voor de expansie en is met 115 hotels de grootste hotelketen van Nederland. Today’s Specials gaat zich voor het bedrijf bezighouden met de marketing en PR voor verschillende vestigingen en voor de hotelketen in het geheel.

Rob Hermans, ceo van Fletcher: ‘Na jaren van voorbereiding en research, is Fletcher Hotels klaar voor de eerste stap buiten de landgrenzen. Duitsland is echter slechts het begin, ons doel is om hierna als een olievlek uit te breiden naar heel Europa. Today’s Specials is voor ons de juiste communicatie PR partner om ons te ondersteunen in dit grootse Europese avontuur.’

Greener-batterijen 'in actie'
zwembad-campagne

Greener Power Solutions kiest Fitzgerald als PR-bureau

Pr-bureau Fitzgerald heeft een bureaupitch van Greener Power Solutions gewonnen en gaat het energiebedrijf, dat met schone en mobiele batterijen tijdelijk duurzame stroom levert, ondersteunen bij zijn pr- en communicatievraagstukken in de Nederlandse markt.

Greener is sinds 2018 een van de grootste leveranciers van tijdelijke mobiele energie oplossingen in Nederland. Met een vloot van tweehonderd mobiele batterijen worden onder meer bouwplaatsen, evenementen, laadpleinen en andere plekken waar niet voldoende stroom uit het elektriciteitsnet komt, voorzien van een gemakkelijke en duurzame energievoorziening.

Greener richt zich de komende jaren op het vergroten van de merkbekendheid en reputatie binnen de Nederlandse markt. Fitzgerald zal hieraan bijdragen door Greener te adviseren en te ondersteunen bij het ontwikkelen en uitrollen van een strategische pr- en communicatieaanpak.

Dieter Castelein, ceo en oprichter van Greener: ‘Onze samenwerking met Fitzgerald is een belangrijke stap nu we onze aanwezigheid op de Nederlandse markt blijven uitbreiden. Fitzgeralds toewijding aan duurzaamheid en innovatie sluit naadloos aan op onze waarden. Met hun hulp hopen wij ondernemers te overtuigen dat de transitie naar emissievrij helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn. Samen gaan we van fossiel naar groen.’

Communicatiebureau Campagne na pitch aan het werk voor Zwembad-werkgevers

Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen (WiZZ) lanceren een nieuwe arbeidsmarktcampagne, gericht op het aanpakken van de personeelstekorten in de sector. Het Rotterdams Communicatiebureau Campagne heeft deze ontwikkeld na een gewonnen pitch.

Jaarlijks staan bij zwembaden en zwemscholen gemiddeld 1100 vacatures open, met name voor zwemdocenten, horecapersoneel en toezichthouders. Dit tekort aan personeel vormt een bedreiging voor de continuïteit van zwemlessen, sportactiviteiten en de algemene toegankelijkheid van zwembaden in Nederland.

De campagne benadrukt de maatschappelijke en sociale functie van het zwembad: een wereld vol enthousiaste medewerkers, sportiviteit en plezier. Doel is om de zwembadsector op een positieve manier onder de aandacht te brengen bij mensen die graag iets willen betekenen voor anderen. Je leert immers zwemmen 'voor het leven'.

Daarnaast richt de campagne zich op mensen die een baan hebben, maar een nieuwe loopbaan ambiëren in een sportieve en gezonde branche. Ook schoolverlaters behoren tot de beoogde doelgroep.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie