Patrick Veldhuis en Rutger Mackenbach beginnen Resident Media Advies. Met dit bureau willen ze adverteerders helpen met inhousing van (een deel van) het proces van zowel online- als offline media. Ze hebben hiervoor het Media Canvas ontwikkeld, een methode waarbij samen met de klant wordt bepaald welke elementen in huis kunnen worden gehaald.
Het Media Canvas laat zien wat de consequenties zijn van inhousing en wat het oplevert.
Resident helpt met het inrichten van de mediaorganisatie, geeft trainingen en biedt ondersteuning bij mediaplanning en het uitvoeren van campagnes. In huis halen van media moet ook zorgen voor grotere transparantie, controle over (first party) data en grip op het mediaproces.
Veldhuis: ‘Diverse trends in de markt maken het voor adverteerders steeds meer urgent zelf aan de mediaknoppen te zitten. Ondanks de toegenomen complexiteit in het media ecosysteem, is de toegankelijkheid van media laagdrempeliger geworden. Ons uiteindelijke doel is dat media net zo vanzelfsprekend inhouse wordt als strategie en marketing.'
Rutger Mackenbach: ‘De inzet van media heeft direct impact op je bedrijfsresultaten. Ons doel is om bedrijven minder afhankelijk te maken van externe partijen in het media proces. Hiermee krijgen bedrijven meer grip op hun marketingcommunicatie en zijn ze beter in staat om te sturen op ROI.'
Veldhuis en Mackenbach werkten eerder samen bij mediabureau Stroom. Veldhuis was oprichter van Stroom, Mackenbach was er strategy director tot zijn vertrek begin dit jaar.
Veldhuis begon in januari ook Springbron, DC. met Bart van der Gaag, een bedrijf dat zich richt op auditing. Daar blijft hij partner.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!