Overslaan en naar de inhoud gaan

Zin in een werkborrel? Dept laat zien dat een online feestje allesbehalve saai hoeft te zijn

Voor iedereen die toe is aan een online borrel die wat meer om het lijf heeft: van het Amsterdamse bureau Dept valt héél wat te leren.
Dept
Met je biertje voor Teams hangen terwijl de verbinding hapert? Dept pakte hun jaarlijkse werkborrel iets serieuzer aan.
Dept
Met je biertje voor Teams hangen terwijl de verbinding hapert? Dept pakte hun jaarlijkse werkborrel iets serieuzer aan.

Karaoke, een goochelaar, foodtrucks en vijftien podia. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat dit de ingrediënten zijn van een doorsnee Nederlands festival. Omdat we daar nog even op zullen moeten wachten, bedacht digitaal bureau Dept dat het naar eigen zeggen 'legendarische' jaarlijkse bedrijfsfeest ook online legendarisch moest worden. En dat werd het.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar trok het jaarlijkse Dept Festival bij Thuishaven in Amsterdam meer dan drieduizend bezoekers. Dit jaar liep dat even anders. 'In een wereld waarin iedereen thuis is, moesten we ons flagship evenement opnieuw uitvinden'. vertelt Dimi Albers, CEO van Dept. 'Daarom besloten we om de virtuele ervaring te creëren waar we allemaal naar op zoek zijn: vol energie, een beetje gek en vooral persoonlijk.'

Maaltijd thuisbezorgd

Het bureau combineerde bestaande technologieën als Zoom, Slack en Vimeo met de bouw van een op maat gemaakte, interactieve 3D-festivalmap. Liefst vijftien podia met 35+ korte maar krachtige presentaties werden in een drie uur durend evenement aan elkaar geregen.  'Social reporters’ hielden via Slack iedereen op de hoogte.

Ook was er plaats voor mediatie, karaoke en een goochelaar. Met behulp van ‘easter eggs’ belandden bezoekers in 'hilarische kattenfilmpjes'. Ook vielen er prijzen te winnen met de beste Zoom-achtergrond. De photobooth genereerde een live fotomuur, en in alle dertien landen waar het bureau actief is, kregen bezoekers de mogelijkheid om een maaltijd naar keuze thuis te laten bezorgen na een bezoekje aan de digitale foodtruck. 

Next-level 3D-belevenis

'Een mix van inhoud en fun, onverwachte interactie en een next-level 3D-belevenis', zegt Max Pinas, creative director bij Dept. 'We hebben alle offline ingrediënten doorvertaald naar een online event concept dat ook nog eens gemakkelijk te kopiëren is naar andere organisaties. Het is een veilige en toekomstbestendige oplossing, die onze klanten kan helpen verbinding te maken met hun werknemers.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in