Martin Boomkens en Joost Rademaker starten het nieuwe reclamebureau SunnySideUp. Het ervaren duo belooft een snelle en projectmatige werkwijze en is zodoende per klus in te schakelen.
Boomkens en Rademaker kennen elkaar uit het verleden, onder meer als oprichter van het gerenommeerde, inmiddels gesloten bureau BLRS/EuroRSCG. Ze werkten tevens jarenlang bij diverse bureaus; Boomkens onder meer bij PPGH/JWT en DDB, Rademaker bij Grey en Momentum.
Jong en oud
En nu starten ze een nieuw bureau. Het in Amsterdam gevestigde SunnySideUp positioneert zich als bureau voor zowel strategische als creatieve opdrachten, voor B2B en B2C. De heren, zestigers inmiddels, omschrijven zichzelf met de nodige zelfspot als oude rotten met een breed netwerk vol slimme jonge honden.
Waarop moet het bestaansrecht van SunnySideUp in de huidige bureauwereld precies gestoeld zijn? Rademaker: 'Adverteerders hebben tegenwoordig de behoefte aan creatief denkwerk op projectbasis. Ze willen niet voor al hun marketingactiviteiten steeds weer hun -vaak dure- reclamebureau inschakelen. Gezien het veranderende medialandschap is snelheid van handelen en inhaken steeds meer noodzakelijk.'
Irritatie
Veel reclame is creatief armoedig, stelt Boomkens. 'Alles is gefocust op bereik. En maar al te vaak ligt er geen krachtig idee aan ten grondslag. Met irritatie -door de vele herhalingen in diverse media- tot gevolg. Gesteund door de bevindingen van het SWOCC, diverse artikelen in Adformatie en commentaren op LinkedIn, zien we de nodige ruimte voor onze propositie.'
SunnySideUp werkt verder samen met Patrick Geurts, eigenaar van bureau Pitchkoff. Eerste klanten zijn er nog niet, maar daar moet binnenkort verandering in komen, aldus Rademaker. De naam SunnySideUp is overigens niet nieuw; er is ook een videocontentbureau en daarnaast muziekfestival op Texel dat daarmee door het leven gaat.