De NS heeft na een intensief aanbestedingsproces haar reclamediensten gegund aan TBWA\Neboko.
Het Nederlandse spoorwegbedrijf maakt bekend dat het de afgelopen maanden heeft gezocht naar de meest geschikte partner om N=5 op te volgen, dat vijf jaar lang het vaste bureau was. Van TBWA\Neboko wordt nu verwacht dat het met een agile manier van werken en een intensieve samenwerking, alle externe campagnes gaat verzorgen.
'Samen invulling geven aan het merk NS'
Ivo Steffens, directeur Commercie-IT NS over de nieuwe uitdaging van het merk NS: ‘We hebben sinds 2015 samen met N=5 enorme stappen gezet met ons merk. Nu staan we voor een nieuwe uitdaging. We willen de Nederlandse Spoorwegen ontwikkelen tot een breed mobiliteitsbedrijf dat Nederland voor iedereen bereikbaar houdt. Van het grootste belang is dat we een gemakkelijke, flexibele en comfortabele deur-tot-deur reis bieden voor onze reizigers. We hebben er alle vertrouwen in dat we hier samen met TBWA\Neboko op een creatieve manier invulling aan kunnen geven voor ons merk.’
Rik Ledder, ceo TBWA\Neboko voegt daaraan toe: ‘Mobiliteit speelt een essentiële rol in onze maatschappij, waarbij het dagelijks leven steeds dynamischer wordt. Zeker in deze tijden vraagt dat om een creatieve en inspirerende campagne-aanpak. We kunnen niet wachten om samen met NS te bouwen aan een mooie toekomst.’
'Rake doorvertaling merkpositionering'
Steffens: ‘In de laatste fase van de bureaupitch presenteerden drie bureaus zich aan NS met als uiteindelijke winnaar TBWA\Neboko. Alle drie de bureaus hebben kwalitatief zeer sterke concepten gepresenteerd. Uiteindelijk hebben we gekozen voor TBWA\Neboko vanwege de rake doorvertaling van onze merkpositionering.’
De organisaties maken bekend dat de komende tijd de samenwerking tussen NS en TBWA\Neboko verder wordt vormgegeven waarna de nieuwe koers gezamenlijk afgestemd en ingevuld wordt.
Lees ook: De Vegetarische Slager kiest voor TBWA\NEBOKO als global agency
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!