N=5 lanceert designtak: 'Beeld wordt steeds belangrijker'

Dominique Mathijs (ex-Codeam) gaat de nieuwe unit leiden.

Dominique Mathijs: 'Design is meer dan alleen esthetiek'

Het Amsterdamse reclamebureau N=5 breidt uit met de lancering van een zogeheten designtak. Dominique Mathijs en Cassie Ng zijn daarbij aangetrokken als resp. design director en senior designer. 

Mathijs komt over van Codeam, het designbureau dat hij in 2012 mede-oprichtte en waar hij tevens creative director was. Ng op haar beurt werkte hiervoor bij designbureau Ronin Amsterdam, dat in mei dit jaar failliet werd verklaard. Ze is tevens ADCN-jurylid.

Volgens Monique Bergers, managing director N=5, speelt design tegenwoordig een essentiële rol om als merk het verschil te kunnen maken. Een speciale designtak binnen het bureau was volgens haar daarom een logische stap. 'We zien dat beeld, in de breedste zin van het woord, een steeds dominantere rol inneemt binnen communicatie. En dat zal met de ontwikkeling van generatieve AI en immersive tech alleen maar toenemen. Merken zullen daar sturing aan moeten geven, en daar gaan wij ze bij helpen.'

Designfilosofie

Dominique Mathijs ziet het als zijn ambitie om een 'designfilosofie' te ontwikkelen die een 'integraal onderdeel' is van het merkdenken binnen N=5. 'Design is meer dan alleen esthetiek; het moet strategisch bijdragen aan sterke, onderscheidende merken. Met mijn team ga ik werken aan de ontwikkeling van opvallende campagnes, zodat merken echt opvallen in een wereld waar veel steeds meer op elkaar lijkt.'

Verder zijn Christel Pronk en Robine Schmetz onderdeel van de designtak van N=5. Zij zijn al langer werkzaam bij N=5, waar in totaal zo'n dertig mensen werken. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie