Mediaxplain kiest anderhalf jaar na de samensmelting met de internationale Serviceplan Group voor één merk voor zijn media-activiteiten onder de naam Mediaplus. Het bureau wil opdrachtgevers zo een eenvoudigere opstap naar geavanceerde internationale diensten bieden.
Mediaplus is de internationaal gevoerde mediamerk van de Serviceplan Group, waar wereldwijd meer dan 4.500 professionals deel van uit maken. Mediaplus heeft in Nederland honderd media- en communicatieprofessionals.
Voor opdrachtgevers betekent de naamswijziging naar Mediaplus een grotere focus op de ‘één team, één doel-inzet’ op hun vraagstukken. Gun Nieuwenhuis, samen met C.C. Hage oprichter van Mediaxplain, ligt de stap toe: 'De keuze om ons in 2020 te verbinden aan de Serviceplan Group kwam voort uit de grenzeloze innovatiedrang die we in Nederland kenden. Vanuit Mediaxplain kwamen vele initiatieven om op een transparante wijze de mediamarkt te vernieuwen. Een internationale motor maakt die innovatiekracht vele malen groter. Dat zagen we al bij de lancering van Green GRP. Inmiddels deden we dat dan ook steeds vaker vanuit onze internationale medianaam Mediaplus.'
De dagelijkse leiding van Mediaplus in Nederland is in handen van Sander Bots en Menno Westinga. Vanuit de overkoepelende Serviceplan Group Nederland leidt Christiaan van Betuw de dagelijkse gang van zaken van de bureaugroep en vormt samen met de Mediaxplain oprichters Nieuwenhuis en Hage en cfo Dirk Jan Theijn de groepsdirectie.
Naast Mediaplus als primair medialabel, bestaat de groep ook uit b2b-medialabel Wisecrackers en creatief label Serviceplan. De Serviceplan Group Nederland werkt onder andere voor Batavus, Binck Bank, BMW, Capgemini, De'Longhi, de Consumentenbond, de Efteling, Hornbach, L’Oreal, en Videoland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!