Het huidige managementteam van N=5, dat bestaat uit Anna Bosscher, Bastiaan Weers, Monique Bergers en Thijs Bontje, heeft de aandelen overgenomen van de oprichters van het bureau. N=5 werd ruim 20 jaar geleden opgericht door Ole Christern, Peter Hebbing, Romke Oortwijn en Marc Oosterhout. De partners trokken zich de afgelopen jaren geleidelijk terug uit de dagelijkse leiding van het bureau en stappen er nu dus definitief uit. N=5, dat de afgelopen jaren onder meer in beeld was bij Accenture Interactive en Candid Group als overnamekandidaat, blijft hiermee zelfstandig.
Anne Stokvis treedt door deze verschuiving toe tot het management team om de contenttak, N=Content, verder uit te bouwen. N=5 heeft inmiddels ook een eigen productiehuis en won de afgelopen periode NPO, Melkunie, Stedin, Greetz, Hartstichting, Becel, Blue Band, Doctors@Soap en PWC als nieuwe klanten. ABN Amro is nog altijd een van de grootste opdrachtgevers van het bureau.
Ole Christern zegt: 'We zijn trots dat we het bureau kunnen overdragen aan dit team. Zij hebben het bureau het afgelopen jaar een nieuwe richting in gestuurd.' Alle oprichters blijven betrokken bij N=5 als adviseurs.
Monique Bergers: ‘Het is een enorme eer om N=5 op deze manier voort te mogen zetten en verder te bouwen op de sterke fundering die Peter, Romke, Ole en Marc hebben neergezet. Hiermee blijft N=5 het fijne eiland van onafhankelijke merkdenkers tussen de grote reclame-corporates van vandaag.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!