Met een jaaromzet van 2.5 miljoen euro is het in Haarlem gevestigde S&D Interactive Media (SDIM) een van de grotere, zelfstandige online marketing spelers in Nederland. Door de mbo komen de aandelen in handen van het zittende management, bestaande uit Pieter Borst en Tijmen van Duijvenvoorde. Beiden zijn ruim zes jaar werkzaam bij het bureau. Oprichter Jan Dirkzwager (foto) blijft actief in de organisatie. Welk bedrag met de aandelenoverdracht is gemoeid is niet bekend.
Bewuste keuze
De verkoop van de aandelen aan het management is een bewuste keuze voor voortzetting van SDIM als zelfstandig bureau, zegt Dirkzwager. ‘Ik gun het alle medewerkers en onze klanten dat ze zelfstandig en vanuit dezelfde normen en waarden kunnen blijven opereren. Dat is vaak moeilijk te borgen is als een bureau opgaat in een grotere groep.’
Borst merkt op blij te zijn dat ervoor is gekozen om het bedrijf niet in de verkoop te zetten. ‘ Vanzelfsprekend zullen we de huidige strategie voortzetten om zo de kwaliteit en continuïteit van het bedrijf voor onze 35 collega’s te waarborgen.’
Het in 2006 opgerichte SDIM beheert een mediabudget van 130 miljoen euro voor klanten als Mollie, NRC, Linda, Wereld Natuur Fonds en Jopenbier. In 2014 werden de Search Engine Optimalisatie (SEO)-diensten van realtime marketing bureau Ematters overgenomen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!