Lotto, een kansspel van de Nederlandse Loterij, heeft enige tijd geleden een pitch uitgeschreven voor een nieuwe lead agency. Dat laat een woordvoerder van de Nederlandse Loterij weten aan Adformatie. De pitch wordt begeleid door 3MO.
Volgens ingewijden zitten de bureaus The Family, Persuade en Neew in de laatste ronde van de pitch. De Nederlandse Loterij zelf zegt niet in te willen gaan op vragen daarover.
'Het traject is nog niet afgerond. Op dit moment werken we nog samen met Selmore', aldus het bedrijf. Wel is duidelijk dat Selmore niet deelneemt aan de pitch. 'In principe re-pitchen wij niet op bestaande klanten', zegt Anja Froeling, managing director van Selmore.
Trots
Froeling vervolgt: 'Wij hebben met veel plezier voor Lotto gewerkt en doen dat nog steeds. We zijn trots op het mooie werk dat we de afgelopen zeven jaar met ze hebben gemaakt.'
Het Amsterdamse reclamebureau Selmore werkt sinds 2017 samen met Lotto. De samenwerking viel met name op vanwege de trits aan BN'ers die het kansspel opvoerde: onder meer Jort Kelder (zie onder), Arjan Ederveen en Robert Kranenborg kwamen voorbij in reclamecampagnes van het merk.
De Nederlandse Loterij is in 2016 voortgekomen uit een fusie tussen de Staatsloterij en Lotto. Onder de vlag van de zogenoemde kansspelorganisatie vallen tien verschillende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, Toto Winkel, Toto Sport, Toto Casino en Winn-itt.