Voor de nieuwe online videocampagne van plantaardig voedingsmerk LikeMeat (onderdeel van Livekindly Collective) is Maxim Hartman ingevlogen, die we op z'n Maxim Hartmans zien: boos, en waarbij hij niet de vleeseter, maar het stuk vlees zelf aanpakt.
De commercial is ontwikkeld door Deux Agency (het bureau van oud-proftennisser John van Lottum) en wordt tegelijk gelanceerd met de jaarlijkse Nationale Week Zonder Vlees, die vandaag van start is gegaan. Minder vlees eten heeft een positieve impact op mens, dier en milieu, zo luidt het credo van de Week Zonder Vlees.
Niet meer van deze tijd
Waarom eten we eigenlijk nog vlees? Dat is toch niet meer van deze tijd? Er bestaan tegenwoordig allerlei initiatieven die bovendien gezonder zijn, minder schadelijk voor de planeet én waar geen dierenleed aan te pas komt. De nieuwe campagne van LikeMeat moet deze boodschap onderstrepen.
Maxim Hartman licht toe: 'Ik ga graag de confrontatie aan, ditmaal met een vieze speklap. Plantaardig vlees is net zo lekker, dus waarom zou je daar niet voor kiezen?' In een donkere 'confrontatiebunker' zien we de oud-VPROpresentator (57) tegenover een speklap zitten. 'Eerst was je nog een lief varkentje en kijk nu eens hoe je er bij zit. Hoe durf je mensen nog te verleiden?'
De online video is vanaf vandaag te zien. Bekijk 'm hieronder:
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!