De aanbesteding van Waternet is voor de komende twee jaar gegund aan Jaaf Design uit Amsterdam. De opdrachten bestaan volgens het ontwerpbureau uit DTP-werk en creatief ontwerp waarbij informatie en data moet worden vormgegeven via infographics, social mediaposts en rapporten.
Heldere visuele communicatie
Volgens Jaaf Design wordt de visualisatie van informatie en data steeds belangrijker vanwege de hoeveelheid informatie die er dagelijks wordt verspreid. Dit zou de vraag naar heldere visuele communicatie doen toenemen. Het bureau zegt dat er bij aanbestedingen dan ook steeds vaker naar infographics wordt gevraagd.
Relatief klein bureau
Jaaf Design werkt voor verschillende opdrachtgevers als Fifa, Uefa en Google. Esther Rookhuijzen, directeur en oprichter van Jaaf Design, vindt het bijzonder dat een relatief klein bureau zo’n aanbesteding wist te winnen. ‘We zijn gespecialiseerd in het vormgeven van infographics. Wij geloven dat duidelijk design bijdraagt aan het sneller en beter communiceren van de boodschap.’
Lees ook: Helen Zuurmond nieuwe chief strategy officer TBWA\X
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!