Hyundai Nederland heeft al zijn marketingactiviteiten neergelegd bij de bureaucombinatie Altavia en Mayster. De afgelopen zeven jaar was iO het bureau van het automotivemerk. Aan de keuze ging een pitch vooraf waar in de laatste fase ook Blauw Gras en True Ideas meededen.
Altavia Unite en Mayster gaan gezamenlijk opereren als een virtueel agency onder de naam Uri Collective. De naam 'URI' is van Koreaanse oorsprong en staat voor 'wij'.
Leon van Schie, sinds een jaar marketingdirecteur bij Hyundai Nederland, zegt voor Uri Collective te hebben gekozen vanwege de ervaring op het gebied van digital, social, performance en automotive: ‘We zijn met Hyundai een nieuwe fase van het merk ingegaan. Hyundai is nu sinds 45 jaar actief op de Nederlandse markt en is met een compleet vernieuwd modellengamma in alle segmenten en aandrijflijnen gevestigd in de sweet spot voor de Nederlandse consument. Met een serie spannende launches in het verschiet willen we andere doelgroepen aanspreken.’
Hyundai behoort tot de top 10 automerken in Nederland. De Ioniq 5 N - gepositioneerd als de snelste EV van het moment is net gelanceerd - en dit jaar wordt ook een kleine, betaalbare elektrische EV op de markt gebracht.
Digitale arena
Altavia Unite en Mayster werkten als afzonderlijke bureaus al eerder samen op verschillende klanten. De oprichters kennen elkaar uit het verleden toen Altavia Unite voor BMW werkte. Altavia Unite gaat zich richten op digital, social en merkactivatie, terwijl Mayster de (vaak internationale) campagnes en dealercommunicatie voor zijn rekening neemt.
Ferry Bol, creative director van Altavia Unite: ‘In de digitale arena van vandaag zijn creativiteit en performance de sleutels tot succes. We kijken ernaar uit om samen met het team van Hyundai het merk de komende jaren naar een volgend level te brengen.’
Marcel Buining, managing director van Mayster: ‘De kans om samen te werken met Hyundai Nederland is een fantastische uitdaging voor Mayster.’