Publicis Groupe en Heineken International geven hun bestaande samenwerking (van vijf jaar) opnieuw vorm door een ‘op maat gemaakt klant-bureaumodel’ in het leven te roepen: Le Pub. Het hart van het bureau wordt gevormd door creatieve teams uit Milaan en Amsterdam. Hiermee consolideert Publicis het account voor een niet nader genoemde periode bij het bureau.
De Publicis-bureaulabels Epsilon en Publicis Sapient moeten het mede mogelijk maken om creativiteit, data en merkbeleving voor Heineken te integreren. In een bericht aan de media zegt Publicis dat het bureaumodel Heineken een duurzaam concurrentievoordeel oplevert, mede door de hoge snelheid waarop Le Pub kan leveren.
Bram Westenbrink, global senior director bij Heineken, zegt in een toelichting dat snel handelen in de huidige dynamische consumentenomgeving key is om zo relevant mogelijk te zijn voor consumenten.
‘Daarom passen we ons bureaumodel aan. De nieuwe samenwerking met Le Pub is gebaseerd op het snel leveren van lokale creativiteit op wereldschaal.’ De nieuwe manier van werken is volgens hem een gevolg van de wereldwijde pandemie. ‘We moesten anders gaan werken en dat inspireerde ons om dit nieuwe model te ontwerpen.’
Le Pub krijgt zijn hoofdkantoor in Amsterdam met een nieuwe creatieve ruimte die op 1 januari 2021 geopend wordt. Het bureau zal worden geleid door Bruno Bertelli, de internationale creative director van Publicis, die ook ceo van Milaan is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!